השוק

מובילאיי סוגרת את פעילות פיתוח הלידאר, כמאה עובדים יפוטרו

יחידת המחקר והפיתוח של הלידאר תיסגר עד סוף 2024, מהלך שישפיע על כ-100 עובדים. במובילאיי מדגישים כי סגירת הפעילות אינה משפיעה על פרוייקטים קיימים עם לקוחות או פיתוח מוצרים באופן כללי | פרסום ראשון
יהודה לוינגר |  1
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוטיוב/ מובילאיי)
ענקית הטכנולוגיה, מובילאיי של אמנון שעשוע, מודיעה היום (שני) כי החליטה לסגור את פעילות הפיתוח הפנימי של הלידאר מהדור הבא, לשימוש במערכות נהיגה אוטונומיות  ומערכות נהיגה אוטומטיות מתקדמות. הכוונה לפעילות הדור הבא FMCW ראשי תיבות של: frequency modulated continuous wave.
יחידת המחקר והפיתוח של הלידאר תיסגר עד סוף 2024, ובחברה מעריכים כי המהלך ישפיע על כ-100 עובדים. יש לציין שפיטורי העובדים לא אמור להשפיע על מצבת כוח האדם של ענקית הפיתוח שנמצאת בהליך גיוס של מאות עובדים למחלקות שונות. ההוצאות התפעוליות עבור יחידת המחקר והפיתוח של הלידאר, צפויות להסתכם בכ-60 מיליון דולר בשנת 2024 וסכום זה כולל כ-5 מיליון דולר בגין הוצאות תשלום מבוסס מניות. בעוד המהלך לא צפוי להשפיע באופן מהותי על תוצאות מובילאיי ב-2024, הוא יביא למניעת הוצאות שתוכננו על פיתוח על הלידאר בעתיד.
על פי הודעת מובילאיי, המהלך מגיע "כחלק מהבחינה השוטפת של מפת הדרכים הטכנולוגית של החברה לטווח הארוך".
לדברי מובילאיי: "אנו סבורים כי הדור הבא של לידאר FMCW הינו פחות חיוני למפת הדרכים של מערכות ה-eyes-off של החברה. הערכה זו מבוססת על מגוון נתונים, כולל התקדמות משמעותית ב-EyeQ6 המבוסס על תפיסת ראייה ממוחשבת, בהירות טובה יותר לגבי רמת הביצועים של טכנולוגיית רדאר הדימות (imaging radar) המפותח בחברה, והמשך ירידה, טובה מהצפוי, בעלויות יחידות לידאר time-of-flight של ספקים חיצוניים".
במובילאיי מדגישים כי סגירת פעילות פיתוח הלידאר אינה משפיע על פרויקטים קיימים עם לקוחות או פיתוח מוצרים באופן כללי. כמו כן, הוסיפו, אין לכך השלכה על מחויבות מובילאיי לפיתוח הפנימי של רדאר הדימות, שעומד במפרטי הביצועים (בהתבסס על B-samples) ואשר צפוי להיכנס לייצור בשנה הבאה, כמתוכנן. בכל הקשור לפיתוח חיישנים במובילאיי, רדאר הדימות הוא בעדיפות אסטרטגית. זוהי טכנולוגית ליבה מרכזית שאנו מצפים שתוביל ליתרון תחרותי עבור מערכות "eyes off" באופטימיזציית עלות / ביצועים וסקלביליות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    The game is over
    מנהל לשעבר 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבריי'ה, מצב החברה מאוד בעייתי, הניהול כושל, מנהלים מצויינים ובכירים הוחלפו בחבורת ליצנים. הסיפור נגמר.
    סגור