השוק

פרשת סלייס עולה שלב: זה הסכום שהועבר לקרנות לצורך קבלת הלוואות

בדו"ח של רשות שוק ההון, צוין כי כ-550 מיליון שקלים מתוך כ-853 מיליון שקלים, המהווים היקף הכספים של העמיתים בקופת גמל, הועברו לקרנות שגייסו המבוטחים עבור קבלת הלוואות
מערכת ice |  2
כלכלה (צילום shutterstock)
לאחר שאפי סנדרוב, המנהל המורשה של סלייס גמל, דרש מהקרנות שנמצאות מעבר לים להעביר לידיו את יתרת הנכסים בהקדם האפשרי, זאת באישור רשות שוק ההון וממלא מקום הממונה עמית גל, פרשת סלייס עולה שוב לכותרות. 
על פי הפרסום של "דה מרקר", בדו"ח של רשות שוק ההון אשר הועבר לוועדת הכספים של הכנסת, צוין כי היקף הכספים של העמיתים בקופת גמל בניהול אישי המנוהלות בחברת סלייס אשר השקיעו בקרנות, מסתכם בכ-853 מיליון שקלים. כ-550 מיליון שקלים מתוך הסכום המלא, הועברו לקרנות שגייסו עמיתים עבור קבלת הלוואות. 
לדבר רשות שוק ההון, חברת סלייס צירפה עמיתים לקופת הגמל בניהול אישי כאשר הכספים הועברו להשקעה בקרנות שהוקמו בחו"ל. עוד מציינת הרשות, כי על פי ביקורת שנעשתה בנושא, אותן קרנות לא עמדו בהגדרת "קרן חוץ" בהתאם לתקנות שנקבעו. בהתאם לכך, צוין בדו"ח: "על כן, לא ניתן היה להשקיע בהן את כספי העמיתים החוסכים בקופת גמל בניהול אישי".
כזכור, פרשת סלייס עלתה לכותרות בחודש מאי האחרון, זאת בשל דרישת אפי סנדרוב, המנהל המורשה של חברת סלייס גמל מהקרנות הפועלות בחו"ל, להעביר לידיו את יתרת הנכסים.
פרשת סלייס חושפת את התנהלות החברה, אשר התאפיינה באי סדרים ולא מעט בעיות בקופות הגמל הניהול אישי של לקוחותיה. על פי ההערכות, כ-800 מיליון שקלים הועברו לקרנות השקעה לא סחירות שרשומות בארה"ב. עוד דווח בחודש מאי האחרון, כי הקרנות נדרשות להעביר לחשבונות הנאמנות של המנהל המורשה נכסים סחירים (מזומן, פיקדונות בנק וניירות ערך וכו').
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש פתרון.
    7. 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק איפה בדיוק החקירה הגלויה של מעצרים חיפושים תפיסת מסמכים ורכוש בפרשת המעילה הזאת.
    סגור
  • 1.
    מה יהיה בסופו של יום
    שחר 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש אור בקצה המנהרה או חמאס
    סגור