השוק

רכבת ישראל, נמל אשדוד ועיריית ירושלים: מי לא ייקחו חלק בשביתה?

על רקע השביתה מחר (שני) החל מהשעה 06:00 במשק הישראלי, ישנם מספר גופים שיוחרגו ויעבדו במתכונת חלקית. כמו כן, מספר עיריות וגופים הודיעו כי הם מסרבים לקחת חלק בשביתה. רשימת כל המוסדות שלא ישבתו מחר לפניכם
מערכת ice |  2
רכבת ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, הודיע היום (ראשון) על השבתה מלאה של המשק בישראל מחר בשעה 06:00 בבוקר, זאת לאחר ששישה חטופים נרצחו בשבי החמאס על ידי השובים שלהם, זאת על רקע ההתעקשות של ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו לא לעשות עסקת חטופים על רקע השליטה בציר פילדלפי.
בין כלל החברות, וגופים והמוסדות במשק הישראלי שהודיעו כי ייקחו חלק בשביתה מחר, ישנם מספר גופים שהודיעו כי לא ייקחו חלק בשביתה. בין הגופים שלא ייקחו חלק בשביתה ניתן למצוא את רכבת ישראל ונמל אשדוד, שהוחרגו מכך ויעבדו כרגיל.
בנוסף על כך, גם מספר עיריות בישראל הודיעו כי הם ימשיכו לעבוד כרגיל, בהן: עיריית צפת, עיריית ירושלים, עיריית בני ברק, מועצת גוש עציון, מועצת הר חברון, עיריית אשדוד, עיריית נתניה, עיריית רמלה, עיריית דימונה, עיריית חולון, עיריית פתח תקווה, עיריית אריאל, עיריית, קצרין, עיריית קריית ים, עיריית קריית מוצקין, עיריית קריית ביאליק, עיריית קריית גת, עיריית בית שמש, עיריית מצפה רמון, עיריית ערד, עיריית מעלה אדומים, עיריית מגדל העמק, עיריית חריש, מועצת נחל שורק, מועצת שלומי ומעלות תרשיחא.
בנוסף, בתי החולים יעבדו במתכונת שבת. בנמלים תשוחרר תוצרת מתכלה וכן ישוחררו תרופות. חינוך מיוחד בבתי הספר ובגני הילדים לרבות כיתות  חינוך מיוחד ותקשורת בבתי ספר רגילים יפעלו כסדרם לרבות מוסדות לאנשים עם מוגבלות, מעונות חסות הנוער, פנימיות של משרד הרווחה, פרויקט נעלה, כמו כן יפעלו כרגיל הסדרי ההסעה של ילדים עם מוגבלות.
שירותי כיבוי אש והצלה יפעלו כסדרם. מד"א תפעל כסדרה. מוסדות חינוך מיוחד של משרד הרווחה. לשכות בריאות ותחנות לבריאות המשפחה יפעלו במתכונת חירום. חברת חשמל ומקורות יפעלו במתכונת שבת. רשתות שיווק ומזון יפעלו כסדרם. מעונות היום מגיל לידה עד שלוש – יפעלו כסדרם. רכבת ישראל - תפעל כסדרה. מקומות נוספים כפי שיקבעו על ידי האיגודים המקצועיים.
יוסי אלקובי, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה התייחס לשביתה ואמר: ״לעמדת התאחדות המלאכה והתעשייה מדובר בשביתה פסולה, מכיוון שאין שום סיכסוך עבודה בין מעסיקים לעובדים, אלא מדובר בשביתה חד צדדית של ההסתדרות. כל מעסיק יחליט לבד האם לאפשר לעובדיו להיעדר מעבודתם על חשבון ימי חופשה, שכן עובד/ת שלא יגיעו מחר לעבודה, רשאי המעסיק לפי חוק לנקות משכרם".
"לבנו עם משפחות החטופים. אין חולק שעל מדינת ישראל לפעול ככל יכולתה להחזרת החטופים בחיים, מהר ככל שאפשר. אולם, צעדים נואשים של שביתה במשק, פוגעת קשות בכלכלה הישראלית, שגם כך נפגעה קשות לאור המלחמה הארוכה". הוסיף.
לסיום, אמר: "עסקים רבים קורסים, לא רק בצפון ובדרום, כך שמן הראוי היה שהסתדרות העובדים תבחר בצעד שקול יותר ולא לפגוע לחיים בשירות שמקבלים אזרחי ישראל מעסקים. כמובן, זכותו ואף חובתו של כל אזרח בישראל לצאת במחאה לשחרור החטופים, אך לא שמדובר בפגיעה נוספת בכלכלה הישראלית, שזקוקה לעסקים חזקים ופרנסה לעובדים שמחזיקים את המשק".
בנוסף על כך, גם התאחדות קבלני השיפוצים, התאחדות המלאכה והתעשייה, רשתות החינוך מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ונעם צביה ועוד, הודיעו כי לא ייקחו חלק בשביתה.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אורחת ישראלית
    אורחת ישראלית 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש גם חוק שמגיע לעובדים חופש וימי חופשה הם עובדים קשה הם לא סוסים ולא חמורים אתה לא היית רוצה להיות במקום אותם עובדים שלא נותנים להם ימי חופשה וחופש שמגיע לכול עובד ועובדת על פי החוק ואסור לנקות משכורות לעובדים איזה חוקים חדשים אתה ממציא זה אסור לעבור על החוק בגלל עבריינים ששולטים במדינת ישראל ושרוצים לשלוט
    סגור
  • 1.
    לכלא
    Usa 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מזכ"לההסתדרות הכושל הזה צריך להכניס לכלא על פגיעה בעם ישראל בעת מלחמה וסיוע לאויב בעת מלחמה וחרום.
    סגור