השוק

מנורה חוזרת למשחק: רוצה שוב לרכוש את ישראכרט

חברת הביטוח מנורה הגישה בקשה לישראכרט לחזור למו"מ על רכישת השליטה בחברה; נזכיר כי מנורה הגישה הצעה לרכישת השליטה בישראכרט לפני הראל כשההצעה של מנורה הייתה נכונה מאוד לשתי החברות ולציבור; כעת החברות חוזרות לשולחן המו"מ
ניצן כהן |  3
רן עוז מנכ"ל ישראכרט (צילום פזית עוז, Magma Images)
חברת הביטוח מנורה חוזרת למשחק והיא נכנסת למו"מ עם ישראכרט לרכישת השליטה בחברת כרטיסי האשראי. מנורה כבר הציעה הצעה רצינית ונכונה לרכישת השליטה בישראכרט אול אז באה חברת הביטוח הראל ונתנה הצעה גבוהה מאוד לרכישת מלוא מניות ישראכרט ומכאן שנחתמה עסקה מול הראל.
לאחר שהראל וישראכרט חתמו על העסקה, גייסה הראל את כל הכסף הדרוש להשלמתה (3 מיליארד שקל בקירוב) אולם אז העסקה נחסמה על ידי רשות התחרות בטענות מוזרות למדיי אבל הראל וישראכרט החליטו שלא לערער על הקביעה המוזרה של רשות התחרות וככה חזרה ישראכרט להיחסר בבורסה ללא גרעין שליטה.
ההצעה המקורית של מנורה הייתה רכישת גרעין השליטה בישראכרט ולהשאיר אותה כחברה ציבורית תחת גרעין שליטה של חברת ביטוח וזו הייתה הצעה נכונה יותר בשל העובדה שישראכרט תמשיך להיסחר בבורסה, תעמוד תחת רגולציה כבדה ועדיין תינתן לציבור אופציה להיות שותפים למהלכי השבחה, ככל שיהיו כאלה בחברה.
ההצעה שעומדת על הפרק כרגע, מכיוונה של מנורה דומה מאוד להצעה הראשונה של רכישת גרעין השליטה ולהותיר את ישראכרט ציבורית וזו הצעה ששתי החברות יתכנסו לדון בה, להתמקח על מחירים וכן הלאה.
מה שכן מוזר מעט בהצעה של מנורה אלה לוחות הזמנים שכן ההצעה הובאה לשולחנם של תמר יסעור, יו"ר דירקטוריון ישראכרט, ורן עוז המנכ"ל היום (יום חמישי) והיא דורשת תשובה על כניסה למו"מ עד ליום ראשון, וזה עלול ליצור בעיות מסוג אחר שכן תוך יומיים, בזמן מלחמה וכשבאמצע שישי ושבת, ישראכרט צריכה לקבל החלטות.
צריך לזכור משההחלטות שישראכרט מתבקשת לקבל בסד הזמנים הקצר הזה מדברות על האם בכלל להיכנס למו"מ אם לאו ובאופן עקרוני אין כאן כל דבר שמחייב מי מהצדדים, אבל עדיין סד זמנים מהסוג הזה אינו מקובל בשוק ההון ומאפיין בדרך כלל רכישות טורפניות, מה שפחות טוב לציבור כשמדברים על שתי חברות מרכזיות בכלכלה הישראלית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נוכל ממולח
    אליס 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהוד ברח לא מתאים לשום עסקה, הוא נוכל מדופלם
    סגור
  • 2.
    מנורה תהרוס את ישראכרט
    אביב 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראכרט חברה איכותית וחזקה חברה כמו מנורה תשפיע לרעה על ישראכרט DNA של מנורה תגרום נזק רב לישראכרט חבל שהראל לא קנתה את החברה עדיף היה
    סגור
  • 1.
    לא מדובר בהצעה דומה להצעה שהציעה מנורה בער.
    משה 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני כשנה מנורה הציעה לקנות מניות מבעלי המניות,ועכשיו מנורה מציעה להזרים את הכסף לחברה.כלומר,נזרים מיליארד שקל,אבל מיד לאחר מכן נקבל את השליטה בחברה ובמליארד שקלים ואיפה זה מעמיד את בעלי המניות? צריכים לחכות לפרורים שיזרקו להם כדיבידנד. אם הדיבידנד יהיה משמעותי מאוד מאוד, אז העיסקה סבירה (מנורה כבר הציעה לפני שנה 1750 למניה).
    סגור