השוק

אלה המיליארדים שחסרים לישראל כדי להגיע לממוצע ה-OECD

שנת הלימודים של 2024 מסמנת מעבר אל עידן העתיד עם חזרתה של הלמידה ההיברידית לחיינו והצורך לשלב שיטות לימוד שמתכתבות עם ההתקדמות הטכנולוגית אלא שלמערכת החינוך בישראל חסרים 36 מיליארד שקל כל שנה על מנת להגיע לממוצע ה-OECD. ישראל מוציאה על כל תלמיד בשנה כ-2,000 דולר פחות ממדינות ה-OECD
דוד זולדן | 
תקצוב ממשרד האוצר והחינוך (צילום shutterstock)
למערכת החינוך בישראל חסרים 36 מיליארד שקל כל שנה על מנת להגיע לממוצע ה-OECD, וישראל מוציאה על כל תלמיד בשנה כ-2,000 דולר פחות ממדינות ה-OECD. כך על פי מחקר חדש של פורום ארלוזורוב. הבור התקציבי המתמשך והכרוני הזה, מתבטא בהוצאה ציבורית נמוכה לתלמיד, בהיעדר מסגרות חינוכיות לגיל הרך (גילי אפס עד  שלוש, ובעיקר באי-שוויון גבוה במימון ובתוצאות.)
ובנוגע לפתיחת שנת הלימודים, בריאיון לפודקאסט הפוליטי "120 ואחת" בהגשת מורן אזולאי, ימים בודדים לפני פתיחת שנת הלימודים, מעריך שר החינוך יואב קיש (הליכוד) כי קלושים הסיכויים למנוע שביתה של ארגון המורים בבתי הספר העל-יסודיים.
על הקשיים הצפויים בפתיחת שנת הלימודים בגליל תחת מלחמה אמר השר קיש: "אי-הוודאות היא קשה מאוד. אני אומר בכל מקום: הדרך היחידה להחזיר את הביטחון לצפון זו מלחמה עצימה מול לבנון וחיזבאללה. אני מאמין שאנחנו ניכנס לאירוע של המלחמה הקשה הזו בתקופה הקרובה. אני לא רואה דרך אחרת".
עוד ציין כי: "בינתיים, כאחראי לחינוך, אני צריך לתת פתרונות. אנחנו במשך חצי שנה בפרויקט של הקמת מתווה חינוך עורפי עם 13 בתי ספר חדשים לאלפי ילדים. הדבר הזה קורם עור וגידים. עדיין, ואני רוצה לדייק, יש מקומות שבהם להורים יש חשש. אמרתי בצורה מאוד ברורה: לא נפתח במקום שיש בו סכנה בטיחותית או ביטחונית. זה לא יקרה. אנחנו נותנים מענים של 'לימוד יישובי', שיאפשר לילדים ללמוד ביישוב שבו האיום כבד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה