השוק

בעקבות הנתונים: ג'יי פי מורגן חותך שוב את תחזית הצמיחה של ישראל

בנק ההשקעות הגדול בעולם הוריד בפעם השנייה תוך שבועיים את תחזית הצמיחה לשנת 2024 ל-1.4% בלבד. בסקירה שפרסמו, הדגישו הכלכלנים את נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש יולי והצביעו על העלייה באינפלציה. עם זאת, הדגישו האנליסטים: "אנו שומרים על תחזיות הריבית שלנו ללא שינוי"
מערכת ice | 
ג'יי פי מורגן (צילום shutterstock)
בנק ההשקעות הגדול בעולם, ג'יי.פי מורגן, עדכן שוב את תחזית הצמיחה של ישראל לשנת 2024, הפעם ל-1.4% בלבד – ירידה נוספת לאחר הקיצוץ הקודם בשבועיים האחרונים. תחזית הצמיחה נחתכה מ-1.7% ל-1.6% ולאחר מכן ל-1.4%, בעקבות צמיחה מאכזבת ברבעון השני, שהשיגה עלייה של 1.2% בלבד, לעומת תחזיות של כ-6%. 
בסקירה שפרסמו, ציינו הכלכלנים של הבנק כי האינפלציה בחודש יולי רשמה נתון גבוה מהציפיות עם עלייה שנתית של 3.2%, מעל יעד יציבות המחירים של 3%. הנתונים מצביעים על עלייה במחירי הסחורות, בניגוד לבעיות הכלכלה הגלובלית שממוקדות במחירי השירותים. "אנו שומרים על תחזיות הריבית שלנו ללא שינוי, אך הסיכונים מוטים לקראת התחלה מאוחרת יותר של המחזור המוניטרי המרחיב".
בג'יי.פי מורגן העריכו כי בנק ישראל ייתכן שייתן משקל גבוה יותר לאינפלציה על פני הירידה בצמיחה. הבנק שמר על תחזיות הריבית ללא שינוי, אך ציין כי הסיכונים מצביעים על התחלה מאוחרת יותר של הפחתות ריבית. הסיבה לכך היא שירידת התוצר קשורה לבעיות בצד ההיצע – בעיות לוגיסטיות ומחסור בעובדים – ולא לירידה בביקושים, דבר שהופך הפחתות ריבית לפחות אפקטיביות לשיפור הפעילות הכלכלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה