השוק

מנכ"ל IBI קרנות נאמנות: "אנחנו נכנס לכאוס כלכלי"

על רקע החלטת סוכנות דירוג האשראי פיץ' על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל מרמה של +A לרמה של A, עם תחזית דירוג שלילית, מיהרו איש העסקים איל ולדמן ואורי בן דב, מנכ"ל IBI קרנות נאמנות, להגיב על כך בריאיון לקרן מרציאנו במהדורה המרכזית

מערכת ice |  7
דירוג האשראי של ישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ אלכס קולומויסקי/POOL)
היום הכריזה סוכנות דירוג האשראי הבינלאומי, פיץ', על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל מרמה של +A לרמה של A, עם תחזית דירוג שלילית. אותה החלטה דרמטית נובעת מהימשכותה של מלחמת חרבות ברזל והסיכונים הגיאו - פוליטיים המוגברים והפעולות צבאיות במספר חזיתות.
על רקע ההחלטה הדרמטית של סוכנות דירוג האשראי הבינלאומי פיץ', מיהרו בכירים בתחום הפיננסי להביע את עמדתם בנושא. בין הבכירים שהתייחסו להחלטה של סוכנות דירוג האשראי, היו איש העסקים איל ולדמן, מייסד חברת "מלאנוקס" ואורי בן דב, מנכ"ל IBI קרנות נאמנות. בריאיון לקרן מרציאנו במהדורה המרכזית, ציין ולדמן כי מדובר בהחלטה שעשויה להשפיע באופן משמעותי על מדינת ישראל. 
"זה מאוד משמעותי, כשגוף כזה רציני ובינלאומי אומר שמדינת ישראל צריכה להוריד את דירוג האשראי. יש לזה משמעויות מאוד רציניות. זה אומר שהכל פה יהפוך יותר יקר, הכסף יהיה יותר יקר. אנחנו נשלם  מיליארדים נוספים על ההלוואות שאנחנו לוקחים, זה אומר שהצפי לגירעון תקציבי יהיה יותר גדול.
עוד הוסיף ולדמן: "אנחנו חייבים להתחיל להיכנס למשמעת תקציבית, למשמעת פיננסית כלכלית מאוד חמורה. אחרת אנחנו יכולים להיכנס לסחרור, זה לא מצב נכון לשום גוף, לשום חברה ובטח למדינה להיכנס למצב שאתה לא יכול להחזיר את ההלוואות שלך. אתה נכנס לסחרור כלכלי, אנחנו בהחלט רוצים להימנע מזה". 
בהמשך הריאיון, התייחסה מרציאנו לטענות שר האוצר וראש הממשלה כי ההחלטה של חברת דירוג האשראי הינה עניין צפוי וטבעי, נוכח העובדה כי מדינת ישראל מצויה במערכה לא פשוטה וממושכת.  
בעקבות כך, השיב ולדמן: "הדירוג האשראי, ההורדה נובעת ממצב המלחמה שנכנסו אליו. יש עוד הרבה מאוד דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי טיפה למסגר את זה. אנחנו נתחיל להיכנס למצב של עסקת חטופים, נתחיל להיכנס למצב שבו נגיד אלו המטרות אותם אנחנו נשיג - לתחום חלק מהדברים. אנחנו בהחלט יכולים לעשות הרבה דברים בכדי להראות לעולם שאנחנו עובדים כבר עכשיו על צעדים גם ביטחוניים וגם כלכליים כדי להביא את המדינה למקום הרבה יותר טוב". 
אורי בן דב, מנכ"ל IBI קרנות נאמנות, הגיב להחלטת סוכנות דירוג האשראי ואמר: "השוק אף פעם לא מחכה לחברות הדירוג. צריך להבין, מדינת ישראל, כבר לפני מספר חודשים, ירדה ליגה. נסחרנו במשך הרבה מאוד שנים היא הייתה בליגה של השווקים המפותחים והשוק הוריד אותנו.
אנחנו נסחרות ברמות סיכון כמו מדינות מקסיקו, הונגריה וכמו רומניה. צריך להבין דבר אחד , מדינת ישראל נכנסה מאוד חזק למלחמה מבחינה כלכלית. נכנסו עם רמת מינוף מאוד נמוכה, פחות מ-60% יחס חוב תוצר, רמת אבטלה מאוד נמוכה, רמת צמיחה גבוהה, 200 מיליארד דולר רזרבות מט"ח ולכן עברנו את השנה הראשונה של המלחמה בצורה טובה מאוד. אבל יש פה אבל גדול בנוגע לשנה השנייה של המלחמה, אם אנחנו בחודשים הקרובים המלחמה לא תסתיים, אין בכלל ספק שאנחנו נכנס לכאוס כלכלי ב-2025, כי צריך להבין כי כלכלות לא יכולות לסבול מלחמות ארוכות".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    תרגיע, מה הפאניקה? סמוטריץ הבטיח.....
    מיכאל 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי אלו כל חברות האשראי הללו המעלות ומורידות אשראי? מה הן מבינות? שאלו את סמוטריץ הוא מבין ויודע טוב מהן. זב החוטם הזה הפך אותנו ממיליארדרים למיליונרים בפחות מעשרות שנות בניה של הכלכלה. הוא יודע הכל.
    סגור
  • 6.
    שחררו חפשו לכם מקום טוב יותר
    חרטוטים יומי יומי 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 2
    דייייי נמאסתם
    סגור
  • 5.
    עורכים שלא יודעים קרוא וכתוב
    מדהים 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אי אפשר לקרוא את זה.
    סגור
  • 4.
    תתפכח
    תתפכח 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אייל ולדמן לא מספיק שנתת כל כך הרבה כסף למחבלים ולרוצחים בדמיונות שווא על שלום, איבדת את ביתך. זה לא העיר אותך מהשמאלנות??
    סגור
  • 3.
    לא משנה. לפי סמוטריץ המצב מצויין וכולם טועים
    מייקי 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 1
    וגם, תמיד אפשר לסמוך על השם שיבוא לעזרנו
    סגור
  • 2.
    ולדמן - בוא תהיה שר האוצר מטעם הליכוד אחרי שנחליף את בי
    ליכודניק שפוי 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 11
    ונשקם את התנועה
    סגור
  • 1.
    לא יודע על מה הוא מדבר
    מני 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    החיים פה תותים, רוצה להשקיע בבניין בנתיבות 10/90? רכישה שכל הקופאים בסופר מדברים עליה.
    סגור