בריאות

משתמשים בגנרטור בצל המלחמה? זו האזהרה החדשה שיוצאת

רשות החשמל מפרסמת המלצות להתקנה, הפעלה ושימוש בגנרטורים אלו. התקנת גנרטור בהתאם לתקנות החשמל תבטיח מתקן בטיחותי למפעיל ולמשתמשים, תקטין את הסיכונים ותמנע נזק למתקן החשמל המוזן מהגנרטור. מה אסור ומה מותר לעשות, וגם: ההוראות לחשמלאים
מערכת ice | 
shutterstock ,pexels (צילום shutterstock)
לאור השימוש ההולך וגובר בגנרטורים בשנים האחרונות, בדגש על גנרטורים ניידים קטנים, מנגישה רשות החשמל לציבור הרחב המלצות להתקנה, הפעלה ושימוש בגנרטורים אלו. התקנת גנרטור בהתאם לתקנות החשמל תבטיח מתקן בטיחותי למפעיל ולמשתמשים, תקטין את הסיכונים ותמנע נזק למתקן החשמל המוזן מהגנרטור.
יש להזמין חשמלאי לפני הפעלת כל גנרטור חדש. יש להקפיד להתייעץ עם חשמלאי בעל רישיון על מנת להבין מהן הסכנות הטמונות בהפעלת גנרטור באופן לא מבוקר, קראו בעיון את הוראות הבטיחות המצורפות לגנרטור; כדי להימנע מפליטות גזים רעילים -  יש להפעיל את הגנרטור מחוץ למבנה מאוכלס. מומלץ להתקין גלאי פחמן חד חמצני ולהרחיק את הגנרטור מדלתות וחלונות.

אין לחבר את הגנרטור ישירות לשקע הביתי. חיבור למערכת החשמל הביתית עלול לגרום נזק לרשת החשמל, לגנרטור ולסכן את המשתמשים. חיבור כזה מחייב התקנת מערכת ייעודית בלוח החשמל באמצעות חשמלאי בלבד. הפחיתו סיכון  לשריפה – יש להרחיק מיכלי דלק וציוד דליק מהגנרטור ואין למלא דלק בגנרטור בזמן פעולתו. שימו לב, אין לכסות את הגנרטור בזמן פעולתו.
התייעצו עם החשמלאי. לגבי כבל החשמל המתאים לשימוש טרם הפעלת הגנרטור. לגבי המכשירים החשמליים הניתנים להפעלה, בנפרד ובמקביל בהתאם לגנרטור שרכשתם.
מידע עבור החשמלאי: יש לפעול בהתאם לתקנות החשמל והנחיות מינהל החשמל המתאימות, בין היתר: תקנות החשמל (הארקות ואמצעי הגנה בפני חשמול); תקנות החשמל (התקנת גנרטורים למתח נמוך); הנחיות מינהל החשמל (התקנת מתקן ארעי). בדוק למול בעל הגנרטור האם הוא מיועד להתקנה קבועה או זמנית ופעל בהתאם.
בדוק את ערכת הגנרטור טרם ההתקנה, וודא האם קיימת הארקת שיטה (חיבור בין האפס לגוף הגנרטור) ויישם שיטת הגנה בפני חישמול בהתאם. בדוק עמידתה של התקנת הגנרטור בדרישות והוראות היצרן. אל תשכחו, שקף לבעל הגנרטור את החובה החוקית והחשיבות בביצוע בדיקה לערכת הגנרטור וחיבורו למערכת החשמל הביתית, בהתאם לתקנות החשמל הגנרטור ייבדק לפני הפעלה ראשונית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה