השוק

הנפקת משכנתאות מאוגחות ראשונה בארץ; ביקושים של 800 מיליון שקל

האם נשלם בקרוב פחות על המשכנתא? באיגוח המשכנתאות הראשון בישראל רשמה חברת קרדיטו התחייבויות מוקדמות בסכום של כ-430 מיליון שקל וביקושים של כ-800 מיליון שקל. דורון כהן, יו"ר החברה: "בשורה לשוק ההון ולצרכנים"
מערכת ice | 
העלאת הריבית (צילום shutterstock)
עם הפקת לקחים ממשבר בסאב-פריים, נגידת בנק ישראל קרנית פלוג העלתה מחדש את הרעיון של איגוח משכנתאות בישראל עוד ב-2015, בין היתר על מנת להגביר את התחרות בשוק. הרעיון קודם גם על ידי הנגיד פרופ' אמיר ירון וכעת נעשה צעד משמעותי נוסף לקידומו.
בשנה שעברה ולאחר שלא הצליחה למכור חלק מהתיק שלה למוסדות פיננסיים, הודיעה חברת האשראי החוץ בנקאי קרדיטו על כוונתה לבצע איגוח לתיק המשכנתאות שלה ולגייס חוב של כ-450 מיליון שקל במטרה לשפר את הנזילות שלה. החברה הודיעה שתבצע את הגיוס באמצעות הנפקת אגרות חוב; תיק המשכנתאות של החברה ישמש כבטוחה. 
על מנת לצמצם את הסיכון, קרדיטו נדרשה על ידי הרשות לניירות ערך שהמשכנתאות המאוגחות תימכרנה לגופים מוסדיים בלבד.
בחודש שעבר איפשרה הרשות לחברה להסתפק בדירוג אגרות החוב על ידי חברת דירוג אחת בלבד במקום שתיים כפי שהיה עד כה, והדרך להנפקה נסללה. אגרות החוב של קרדיטו דורגו על ידי מעלות S&P בדירוג טריפל A. אגרות החוב מגובות בתיק משכנתאות לכל מטרה וכן בשעבוד ראשון על נכסי נדל"ן למגורים. 

הבוקר (שני) פרסמה החברה את תוצאות המכרז המוסדי. במסגרת ההנפקה, כאמור הראשונה בישראל לגיוס אגרות חוב מגובה במשכנתאות, התקבלו התחייבויות מוקדמות בסכום של כ־430 מיליון שקל במחיר של כ־109.39 אגורות לכל שקל אגרות חוב. 
בהנפקה השתתפו גופים השקעה ישראליים מובילים.
דורון כהן, יו"ר קרדיטו: "איגוח משכנתאות ראשון בישראל הוא בשורה לשוק ההון ולצרכנים ומשמש בעולם ככלי פיננסי מצוין למשקיעים. בנוסף, הוזלת מקורות האשראי עשויה להגביר את התחרות בשוק המשכנתאות ולהוזיל את הריבית שמשלם הצרכן".
חברת קרדיטו הוקמה לפני כתשע שנים ומנוהלת על ידי המנכ"ל סני זלכה, בעברו מנכ"ל משותף של קופות הגמל של ילין לפידות, יו"ר הדירקטוריון דורון כהן, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ומשה מאיו, ממקימי חברת מדרוג.
החברה מממנת קבוצות רכישה, הלוואות גישור ומשכנתאות בשעבוד ראשון ובשעבוד שני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה