השוק

הבנק קרס ונכנס לפשיטת רגל: חובות במיליארדים ללקוחות

קרב משפטי במיליארדי דולרים בפתח: SVB Financial מאשרת תוכנית פירוק ומתכוננת לעימות עם FDIC
מערכת ice |  4
SVB (צילום shutterstock)
בהתפתחות דרמטית בעולם הפיננסים האמריקאי, אישר שופט פדרלי ביום שישי תוכנית המאפשרת ל-SVB Financial Group, החברה האם לשעבר של הבנק הכושל Silicon Valley Bank, לחלק את נכסיה לנושים ולסגור את תיק פשיטת הרגל שלה. צעד זה מהווה את יריית הפתיחה למאבק משפטי רחב היקף מול התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות.
במוקד המחלוקת עומד סכום עתק של 1.9 מיליארד דולר, אותו תפס ה-FDIC מחשבונות SVB Financial בעקבות קריסת הבנק ב-2023 - אחת ההתמוטטויות הגדולות בהיסטוריה הבנקאית של ארה"ב. SVB Financial טוענת כי הכספים נלקחו שלא כדין, בהתחשב בכך שה-FDIC הפעיל חריג של "סיכון מערכתי" להגנה על כל הפיקדונות בבנק, כולל אלה שמעל תקרת הביטוח הרגילה של 250,000 דולר.

מנגד, ה-FDIC טוען כי ההגנה לא חלה על חשבונות חברת האם, וכי הכספים נלקחו באופן חוקי לכיסוי העלויות הכרוכות בהצלת הבנק. הקרב המשפטי צפוי להתנהל בפני שופט פדרלי בקליפורניה, כאשר תוצאותיו עשויות להשפיע דרמטית על גורלם של נושי SVB Financial.
בעלי האג"ח הבכירים של SVB Financial, החייבים 3.3 מיליארד דולר, עשויים לקבל בין 41% ל-96% מחובם, בהתאם לתוצאות ההליך המשפטי. בין הנושים נמצאות חברות מובילות כמו MFN Partners, Pacific Investment Management Company, Bank of America Securities, JP Morgan Securities ו-King Street Capital.
במקביל להליכי פשיטת הרגל, SVB Financial הצליחה למכור נכסים שונים, כולל פיצול זרוע ההון סיכון שלה ויחידת הבנקאות להשקעות. צעדים אסטרטגיים אלה מהווים חלק ממאמציה הרחבים לספק את תביעות הנושים ולהתאים את היקף הפעילות הנותרת.
מקרה זה מדגיש את המורכבות והאתגרים הכרוכים בפירוק מוסדות פיננסיים גדולים, ומעלה שאלות חשובות לגבי גבולות הביטוח הפדרלי על פיקדונות ואחריות הרגולטורים בעת משברים פיננסיים. תוצאות המאבק המשפטי הקרב עשויות להשפיע לא רק על הצדדים המעורבים ישירות, אלא גם על עיצוב מדיניות פיננסית עתידית בארצות הברית.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חברת ביטוח זה כמו נישואים!
    אנצי!!!! 08/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה משותף לביטוח ולנישואים?! אתה משלם ומשלם ולא מקבל שום דבר בחזרה-אד אוניל אל בנדי בנשואים פלוס!!!!
    סגור
  • 3.
    כמו מערכון של הגשש החיוור!!!!
    אנצי!!!! 08/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק וחברות ביטוח יודעים לקחת כסף,אבל ברגע שהם צריכים להחזיר,הם בורחים רחוק רחוק!!!!
    סגור
  • 2.
    בנק הפועלים הבא בתור ! (ל"ת)
    רונית 08/2024/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    ממש מעניין אתנו.המיליארדים שלי אני בןכה (ל"ת)
    ציצי 08/2024/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור