השוק

שתי ענקיות הקמעונאות קורסות: נכנסות לפשיטת רגל בחובות עתק

הסיפור של Bob's Stores ו-EMS מדגים את האתגרים העצומים בענף הקמעונאות המסורתי בעידן הדיגיטלי, החברות, שהכריזו על פשיטת רגל ביוני האחרון, חייבות כמעט 29.4 מיליון דולר לבנק PNC, בנוסף לחובות לא מובטחים של 26.6 מיליון דולר לבעלי נכסים, ספקים ונושים אחרים
מערכת ice |  2
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
רשתות הקמעונאות האמריקאיות Bob's Stores ו-Eastern Mountain Sports (EMS) נקלעו למשבר פיננסי חמור, המאיים על עתידן. החברות, שהכריזו על פשיטת רגל ביוני האחרון, חייבות כמעט 29.4 מיליון דולר לבנק PNC, בנוסף לחובות לא מובטחים של 26.6 מיליון דולר לבעלי נכסים, ספקים ונושים אחרים. המצב הוביל להחלטה דרמטית: סגירת כ-27 חנויות ומכירת חיסול ב-15 חנויות נוספות של EMS.
הסיפור של Bob's Stores ו-EMS מדגים את האתגרים העצומים בענף הקמעונאות המסורתי בעידן הדיגיטלי. למרות ניסיונות להתרחב ולהתחדש תחת הבעלות של חברת GoDigital מקליפורניה, האסטרטגיה לא צלחה. הפגיעה בענף הציוד לפעילויות חוץ, שחווה האטה משמעותית לאחר הזינוק בתקופת הקורונה, תרמה גם היא למשבר.

המשבר הנוכחי משפיע קשות על עובדי החברות. מתוך כ-771 עובדים במשרה מלאה וחלקית, 145 כבר פוטרו, וצפויים פיטורים נוספים. החברה נאלצה להודיע על הפיטורים בהתראה קצרה, לאחר שהבנק הודיע כי יפסיק לממן הוצאות קריטיות כמו ביטוח בריאות ומשכורות.
עתידן של החברות תלוי כעת בהחלטות בית המשפט ובתוצאות פגישת הנושים המתוכננת ל-23 ביולי. קיים חשש כי גם אם יאושר תכנית לשמירה על חלק מחנויות EMS, ספקים וחברות מותג עשויים להימנע מעבודה עם החברה בעתיד בשל החובות הנוכחיים.
מקרה זה מעלה שאלות רחבות יותר על עתיד הקמעונאות המסורתית ועל האתגרים בניהול רשתות חנויות גדולות בעידן המסחר המקוון. הוא גם מדגיש את הסיכונים הכרוכים בהרחבה מהירה של עסקים ואת החשיבות של אסטרטגיה פיננסית זהירה, במיוחד בענפים המושפעים מתנודות בשוק ושינויים בהרגלי הצרכנים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המדינה שעשקה את האנושות בדרך לקריסה
    רומא בשקיעה 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שניצלו את משאבי העולם בעזרת דיו ונייר הקארמה חוזרת עם חשבונית. אפילו אותנו מכרו.
    סגור
  • 1.
    סוף הפשע והרשע..
    קוזה נוסטרה 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ארה"ב קרובה עד מאוד מצניחה חופשית..
    סגור