השוק

אחרי המינוי של נדב צפריר: האנליסטים מנתחים את צ'ק פוינט

בשבוע שעבר פרסמה צ'ק פוינט את הדוחות הכספיים והפתיעה עם מינויו של נדב צפריר למנכ"ל החברה; האנליסטים אהבו את המינוי אבל עדיין הם משאירים את ההמלצה למניה על 'ביצועי שוק' | כל הפרטים
ניצן כהן | 
צ'ק פוינט (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, shutterstock)
בשבוע שעבר פרסמה צ'ק פוינט את הדוחות הכספיים שלה שהיו טובים מהתחזיות המוקדמות אבל ההפתעה הייתה מכיוון מינוי מנכ"ל חדש - נדב צפריר ששמו הולך למרחוק בעולמות הסייבר. למרות החדשות האלה, האנליסטים באופנהיימר מותירים את ההמלצה למניה על "ביצועי שוק" ללא שינוי.
"צ'קפונט (CHKP) סיפקה הפתעה נוספת בתוצאותיה, עם המשך האצה בקצב הצמיחה בהזמנות של כ-10%, על רקע מומנטום חזק במכירות פלטפורמת Infinity ובמכירות מוצרי חומרה חדשים.
"בנוסף, החברה הודיעה על מינויו של נדב צפריר, בעל מוניטין רב בתעשיית הסייבר הישראלית והעולמית, לתפקיד המנכ"ל בעקבות פרישתו של המייסד גיל שוויד. אנו מעודדים משיפור עקבי בפעילות צ'קפוינט וסבורים כי המנכ"ל החדש עשוי לקדם את מערך המכירות ופעילות הרכישות, ובכך להוביל לצמיחה מואצת בעתיד.
"עם זאת, אנו מציינים את שיעורי הצמיחה הנמוכים יחסית של צ'קפוינט והפער הגדול מול מתחרותיה, ובכך משמרים את המלצתנו על 'ביצועי שוק' אם כי מדגישים את תימחורה הנמוך של מניית CHKP המספק נקודת כניסה אטרקטיבית והזדמנות השקעה ארוכת טווח" כותבים באופנהיימר למשקיעים.
 באשר לדוחות הכספיים הרי ש"ברבעון השני 2024 הציגה צ'קפוינט הכנסות של 627 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 7%, עם רווח נקי non-GAAP של 2.17$ למניה, מעל הקונצנזוס של 623 מיליון דולר ו-2.16 דולר למניה. שיעורי הרווח הגולמי והתפעולי עמדו על 89% ו 42%.
"החברה ייצרה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 200 מיליון דולר, כנגד רכישת מניות עצמית של 325 מיליון דולר, בהתאם למדיניותה ובמסגרת buy back של כ-2 מיליארד דולר, וסיימה את הרבעון עם קופת מזומנים של כ-3.06 מיליארד דולר, או 27$ למניה.
באשר לתמהיל המכירות כותבים באופנהיימר כי "פעילות המנויים הציגה הכנסות של 272 מיליון דולר, כ-43% מסך ההכנסות, צמיחה שנתית של 14% על רקע ביקושים גבוהים לפלטפורמת Infinity. מכירות מוצרי חומרה הפתיעו לטובה ועברו מדעיכה לצמיחה שנתית של 1%, ובכך סך מכירות המוצרים והמנויים רשם צמיחה של 10%, שיעור הצמיחה הגבוה מזה שנים. גם ההזמנות החדשות billings הציגו צמיחה שנתית מואצת של 9.5% לרמה של 620 מיליון דולר, מעל הצפי של 597 מיליון דולר.
"במקביל לפרסום דוחותיה, הודיעה חברת צ'קפוינט על מינוי מחליף למנכ"ל והמייסד גיל שוויד, שהודיע לאחרונה על כוונתו לפרוש. המנכ"ל החדש, נדב צפריר, איש מוכר ומוערך בתעשיית הסייבר הישראלית והעולמית. שימש בעברו כמפקד 8200 ולאחר מכן הקים חממת סטארט-אפים, עם התמחות בתחום הסייבר, שביצעה לא מעט אקזיטים מוצלחים.
"המנכ"ל החדש עשוי לחזק את מערך המכירות והשיווק של צ'קפוינט, בנוסף לקידום פעילות M&A לשם האצת הצמיחה העתידית וניצול מעמדה המוביל של צ'קפוינט בשוק הסייבר.
"הנהלת צ'קפוינט סיפקה תחזית לרבעון השלישי 2024 בהתאם לקונצנזוס, הכנסות בטווח של 615-650 מיליון דולר ורווח non-GAAP של 2.29 דולר -2.19 דולר למניה, בדומה  לצפי של 633 מיליון דולר ו-2.25 דולר למניה. תחזיות לשנת 2024 כולה נותרו בעינן, הכנסות של 2.475-2.625 מיליארד דולר ורווח של 8.70 דולר - 9.30 דולר למניה, נוכח חוסר וודאות בנוגע לסביבת המקרו, אם כי צויין כי מצב הביקושים בשוק נותר חזק.
"חשוב לציין כי הרבעון זכתה צ'קפוינט בעסקאות Infinity גדולות במיוחד משלושה לקוחות Fortune500  בהיקף הכולל של כ-130 מיליון דולר על פני מספר שנים, סימן ההתקדמות במכירת הפלטפורמה בסביבת קונסולידציה של פתרונות סייבר במגזר הארגוני.
"אנו סבורים כי מינוי המנכ"ל חדש, בעל רקע חזק בענף הסייבר, וקשרים הדוקים בשוק, עשוי לשמש זרז להאצה בקצב הצמיחה של צ'קפוינט, וכתוצאה מכך לעליה בתמחורה. נציין כי צ'קפוינט כבר הגדילה במהלך השנה האחרונה את השקעותיה בשיווק ובמכירות, וכן הגבירה את קצב ה-M&A עם רכישת חברת Perimeter81 המתמחה בתחום ה SASE  הצומח. הפוטנציאל להאצה בצמיחה העתידית אינו מגולם, לדעתנו, בתמחורה הנוכחי של מניית CHKP הנסחרת במכפילי רווח מנוטרלי מזומנים של 16 ו-15 לתחזיות 2024 ו 2025, ובמכפיל מכירות של 6, תמחור חסר עמוק לממוצע ענף הסייבר.
"יחד עם זאת, אנו משמרים את המלצתנו על Perform נוכח תחרות עזה ופעילות מוגבלת של צ'קפוינט בתחומי הענן, וממתינים לסימני האצה ברורים בקצב הצמיחה, עם דגש על שוק הענן ופתרונות SASE הנמצאים בשלבים הראשוניים של חדירה לשוק". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה