השוק

מכפיל הרווח של ה-S&P שובר שיאים; תשואות האג"ח מתחת ל-4.2%

היומיים האחרונים בוול סטריט משדרים אופטימיות רבה הנוגעת להתחלת תהליך הורדת הריבית בארה"ב ומכאן שהמשקיעים מנסים לקבע תשואות בעולמות האג"ח; התשואות על האג"ח הארוכות יורדות לראשונה מחודש מרץ מתחת ל-4.2%
ניצן כהן | 
כלכלה (צילום shutterstock)
לראשונה מחודש מרץ האחרון, תשואות האג"ח האמריקאי ל-10 שנים יורדות אל מתחת לרמת ה-4.2% ואלה חדשות טובות לכלכלה האמריקאית שכן היא מסמנת את תחילת תהליך ירידת התשואות שתומכת בכלכלה הריאלית (main street) ומאיצה את גלגלי שוק המניות (Wall Street).
למעשה התהליך הזה של ירידת התשואות בארה"ב ועליות חדות בשוק המניות מלמדות על אופטימיות (הולכת וגדלה) שתהליך הורדת הריבית על ידי הפדרל ריזרב יתחיל עוד השנה וזה אומר שלפחות לפי התיאוריה, הפעילות הכלכלית תואץ וזה יעשה טוב לפירמות, מה שיקבל ביטוי במחיר המניה.
נזכיר דבר נוסף. תשואות האג"ח כבר הגיעו לכמעט 5% בחודש אוקטובר האחרון וזה היה ברור לגמרי שבתשואות כאלה אין מה לעשות עסקים וזה תהליך שהרחיק את המשקיעים מפעילות ריאלית, דבר שהוא לא טוב לכלכלה.
עכשיו נזכיר (ונזהיר). מכפיל הרווח הממוצע של ה-S&P500 הוא גבוה מאוד כרגע ועומד על כמעט 30, מכפיל רווח שעלה חזק מהרבעון הראשון של השנה אז הוא עמד על כמעט 27 זאת בעוד המכפיל הממוצע הרב-שנתי עומד על כ-16 וזה אומר הרבה על רמות המחירים הגבוהות בוול סטריט מה שאמור להוות סיכון (או סוג של סיכון) במניות בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה