השוק

בית ההשקעות מיטב: "ריבית בנק ישראל צפויה לנוע בין 4.0% ל-4.25%"

על פי סקירת המאקרו של אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב, בעוד שנה האינפלציה תעמוד על 2.9% וריבית בנק ישראל צפויה לנוע בין 4.0% ל-4.25%. זבז'ינסקי: "ההודעה של אסם על הפחתת המחירים והתקדמות הרפורמה 'מה שטוב לאירופה' עשויות לבשר על הקטנת הלחצים לעליות מחירים רחבות יותר בהמשך"

מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock, Magma Images)
על פי סקירת המאקרו של אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב, בשוק העבודה בישראל בעיקר מחפשים עובדים בעלי מיומנויות נמוכות ועובדים לא מקצועיים. על רקע ההודעה של אסם על הפחתת המחירים והתקדמות הרפורמה "מה שטוב לאירופה", ציין הכלכלן הראשי במיטב כי אלו עשויות לבשר על הקטנת הלחצים לעליות מחירים רחבות יותר בהמשך. 
בעקבות הירידה בסיכוי להעלאת המע"מ, הדגיש הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב: "הורדנו את תחזיות האינפלציה השנתית  ב-0.1%, ל-2.9%". עוד הוסיף: "שוק האג"ח בישראל בדרך כלל מתמחר פרמיה אינפלציונית גבוהה מדי. במבט לטווח הארוך גם ציפיות האינפלציה הנוכחיות גבוהות מדי בהשוואה לאינפלציה היסטורית. למרות שמספר נתונים כלכליים בארה"ב היו טובים מהתחזית, המגמה הכללית ממשיכה להיות להיחלשות הצמיחה".
לדברי הכלכלן הראשי בבית ההשקעות מיטב, עלויות עבודה גבוהות יקשו על המדינות המפותחות להוריד ריבית. דווקא ארה"ב בולטת בתחום זה לטובה. גם העלייה שהחלה במחירי היבוא תקשה על השגת יעד האינפלציה. לטענת אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב, קיים ספק כי מדדי המניות הקטנות בארה"ב יצליחו להוביל לאורך זמן. 
על פי הניתוח המעמיק שביצע הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב, עולה כי שיעור האבטלה ביוני ירד מ-3.4% ל-3.2%. בסה"כ, בשנה האחרונה הוא ירד ב-0.4%. הירידה בישראל בשנה האחרונה די חריגה ביחס לעלייה באבטלה במדינות המפותחות האחרות.
"הירידה באבטלה בישראל התחילה לפני המלחמה והיא תוצאה של הירידה בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה. שיעור האבטלה אף לא ירד מספיק כי בשנה האחרונה ירד שיעור ההשתתפות ב-1.1% (ממוצע אפריל-יוני), אך שיעור האבטלה רק ב-0.5%.
למעשה, הירידה באבטלה מתרחשת בגלל שפחות אנשים רוצים לעבוד. ואכן, עוד לפני המלחמה נרשמה ההאצה במספר האנשים שלא משתתפים בכוח העבודה, כאשר קצב הגידול במספר המועסקים ירד", כך ציין אלכס זבז'ינסקי. 
לדבריו, כמות המשרות הפנויות נשארות ברמה יחסית גבוהה, אך הרכבם השתנה במלחמה. ביקוש לעובדים אקדמאים, בפרט לעובדי הי טק, נמצא ברמה נמוכה מאוד, לעומת זינוק לביקוש שיא לעובדים בלתי מקצועיים. ההערכה של בית ההשקעות מיטב, כי בשנה הבאה האינפלציה תעמוד על 2.9% ובעוד שנה צפויה ריבית בנק ישראל לנוע בין 4.0% ל-4.25%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה