השוק

יוליוס בר בתחזית אופטימית: "האינפלציה בארה"ב ממשיכה לרדת"

למרות האינפלציה בה היא שרויה, מצבה האופטימי של הכלכלה האמריקאית מכין את הקרקע לתרחיש הסביר שבו הבנק הפדרלי יכריז על הורדת ריבית.  כעת, דיוויד קוהל וודיוויד א. מאייר, כלכלנים ביוליוס בר, מפרסמים תחזית אופטימית בנושא
מערכת ice | 
יוליוס בר (צילום shutterstock, vecteezy)
תמונת המצב של הכלכלה באמריקאית מעידה על סימנים חיוביים בנוגע לעתידה של האינפלציה שלפי שעה נכנסת לשליטה. כאשר מדד המחירים לצרכן האמריקאי מתכנס בחודש יוני לקצב שנתי של 3% מה שמכין את הקרקע להורדת אינפלציה
לפי סקירה שבוצעה על ידי דיוויד קוהל וודיוויד א. מאייר, כלכלנים ביוליוס בר עולה שכפי שדווח ביום חמישי ה-11 ביוני, האינפלציה בארה"ב האטה ביוני ל-3.0% בחישוב שנתי. בנוסף, ירידת מחירי האנרגיה והסחורות רק תרמו להאטת האינפלציה.
אינפלציית המקלטים (המשקפת את העלייה במחירים הקשורים לדיור, כולל שכר דירה ועלות בעלות על בית), שהייתה גורם מרכזי לעלייה באינפלציה בעבר, האטה באופן משמעותי ביוני. כמו כן, מחירי שירותים אחרים השפיעו פחות על העלאת האינפלציה. האטה זו, במיוחד בעלויות המקלט שעלו ב-0.2% בלבד בחישוב חודשי, תרמה לחיזוק האמון בשווקים שהירידה באינפלציה היא ממשית וברת-קיימא. אינפלציית הליבה האטה רק במעט ל-3.3% בחישוב שנתי, לעומת 3.4% במאי. שני הנתונים היו חלשים במעט מהצפוי, וחיזקו את ההשערה שהאינפלציה ממשיכה לרדת, למרות שהיא עדיין בלתי יציבה ובלתי צפויה.
הירידה באינפלציה ביוני מגיעה לאחר התמתנות שכבר נראתה במאי, ומחזקת את ההערכה של השניים שהפד יוריד את הריבית בפגישתו הקרובה שתערך ב-18 בספטמבר. נתונים כלכליים חלשים יותר, במיוחד בתחום שוק העבודה, מגבירים את הביטחון שלנו שהאינפלציה תאט עוד יותר בחודשים הקרובים ושהפד יוריד שוב את הריבית בפגישתו בדצמבר.
 שתי הורדות ריבית של הפד עד סוף השנה מתומחרות במלואן על ידי שוקי הכספים, מה שמשקף את האמון הגובר באינפלציה נמוכה יותר. לאור נתוני האינפלציה של יוני, הורדנו את תחזיות האינפלציה השנתיות לשנת 2024 מ-3.2% ל-2.0% ולשנת 2025 מ-2.3% ל-2.2%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה