השוק

קרן המטבע הבינלאומית: "עסקת חטופים עשויה לחזק את השקל"

מדד המחירים לצרכן לחודש יוני עלה בשיעור של 0.1%, בהתאם לתחזית. בסקירה תקופתית של פעילים ניהול תיקי השקעות מדגישים: "אין ספק שתוואי האינפלציה בהמשך יהיה תלוי בלחימה, בתוואי שער החליפין, במחירים בחו"ל ובגירעון בתקציב הממשלה". הם מציינים כי מוקדם להכריע אם תהיה הפחתה בריבית לקראת סוף השנה
מערכת ice | 
קרן המטבע הבינלאומית (צילום shutterstock, פלאש 90/ מרים אלסטר)
סביבת האינפלציה ממשיכה להיצמד לגבול העליון של היעד, שהוא 3% לשנה. מדד המחירים לצרכן לחודש יוני עלה בשיעור של 0.1%, בהתאם לתחזית. בשניים עשר החודשים האחרונים המדד עלה 2.9%. בין סעיפים שהפתיעו יחסית במדד נמצא סעיף שכר הדירה, שרשם עלייה חודשית של 0.6% והעלייה השנתית התחדשה והגיעה ל-2.6%.
לפי קרן המטבע הבינלאומית, שהערכתה פורסמה בסקירת פעילים ניהול תיקי השקעות הבוקר (רביעי), הודגש "אין ספק שתוואי האינפלציה בהמשך יהיה תלוי בהתפתחויות בלחימה, בתוואי שער החליפין, במחירים בחו"ל ובגירעון בתקציב הממשלה".
מצד אחד, המשך הלחימה והמשך החריגה של הגירעון התקציבי בפועל מהיעד של 6.6% מהתמ"ג, שנקבע בהחלטה המקורית על התקציב, עלולים לתמוך בלחצים לעליות במחירים.
מאידך גיסא, בקרן המטבע הבינלאומית מסייגים כי "התקדמות בשיחות על הסכם אפשרי לסיום המלחמה, כולל החזרת השבויים, עשוי לחזק את השקל", דבר שיתרום להיחלשות הלחצים האינפלציוניים. אשר לריבית בנק ישראל, מוקדם עדיין כדי להכריע ברמת ודאות סבירה האם תהיה הפחתה בריבית לקראת סוף השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה