השוק

חדשות טובות: האינפלציה עלתה לקצב שנתי של 2.9%

חדשות טובות יש היום לכלכלה הישראלית בדמות האינפלציה; בחודש יוני עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.1% בהתאם לתחזיות המוקדמות וזה מעמיד את האינפלציה בישראל על קצב שנתי של 2.9%
ניצן כהן |  1
כלכלה (צילום shutterstock)
חדשות טובות יש היום בכלכלה הישראלית והיא בגזרת האינפלציה. מדד המחירים לצרכן בחודש יוני עלה ב-0.1% וזה מעמיד את האינפלציה על קצב שנתי של 2.9% בתוך גבולות הגזרה של יעד יציבות המחירים. בשוק הנדל"ן נרשמת עליית מחירים הן בעולמות שכר הדירה והן בעולמות תשומות הבניה.
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: תרבות ובידור שעלה ב-1.2%, דיור שעלה ב-0.5%, מזון ותחזוקת הדירה שעלו ב-0.3%, כל אחד. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-0.4%, ריהוט וציוד לבית שירד ב-0.3% ובריאות שירד ב-0.2%.
נזכיר כי באופן עקרוני האינפלציה נראית, לפחות כרגע, בשליטה אולם בבנק הפועלים העריך ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית כי האינפלציה תאיץ בחלק השנה של השנה והיא תגיד בסופו של יום לרמה של 3.3%.
אם אנחנו מסתכלים על עולמות הריבית הרי שנראה שכרגע לפחות בנק ישראל יתקשה להוריד ריבית וזה בעיקר בגלל חוסר הוודאות המדיני-פוליטי-ביטחוני שאומר המון כסף כסף שיוצא על תקציב הביטחון הן השוטף (הפרמננטי) והן למימון צורכי המלחמה. ההתנהלות של הממשלה אינה תורמת לריסון מאחר והשותפים הקואליציוניים של נתניהו בממשלת ה-64 ממשיכים לדרוש (ולקבל) כסף והרבה ממנו.

הסיטואציה בה הממשלה ממשיכה להוציא כסף לתחזוקת הקואליציה עם הוצאות המלחמה יוצרת גירעון משמעותי וזה אומר שאמנם בממשלה משדרים אופטימיות (שנתמכת על ידי בנק ישראל) לפיה הגירעון יעמוד על 6.6% תוצר אולם בשוק ההון מדברים על גירעון באזור ה-8% כשיש כאלה שאוחזים בתחזית לגירעון של 9% וזה אומר לחץ אינפלציוני.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה זה השטויות האלה
    שאול 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נתונים של ניתנים
    סגור