השוק

דירוגי ה-ESG חשפו: קפיצה של 200 מיליון שקל בתרומות בשנה

דירוגי ESG הבודק את הגיוון, ההכללה והשוויון המגדרי 2024 ומגמות חברתיות נחשפו הבוקר במהלך טקס מיוחד שהתקיים בבורסה לניירות ערך, עם פתיחת יום המסחר
מערכת ice | 
הבורסה לניירות ערך בתל אביב (צילום shutterstock)
טקס מיוחד נערך הבוקר (שלישי) עם פתיחת יום המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. וזאת כחלק מחשיפת דירוג מעלה ESG של ארגון מעלה לאחריות תאגידית לשנת 2024, בהשתתפות נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון.
בנוסף, נחשפו דירוג הגיוון, ההכללה והשוויון המגדרי 2024 ומגמות חברתיות העולות מהדירוגים השנה, על רקע המלחמה. בין הנתונים הבולטים שהדירוג מציג השנה ניתן לראות את הקפיצה בסך התרומות בשנת 23: 650 מיליון שקל ביחס ל- 450 מיליון שקל ב 2022, עלייה של 15% בהתנדבות ומעטפת רחבה של תמיכה שגיבשו החברות לתמיכה בעובדיהם על רקע מצב החירום.
בנוסף לפרופ' אמיר ירון - נגיד בנק ישראל, השתתפו בטקס יו"ר מעלה ויו"ר ישראכרט תמר יסעור, מנכ"ל מעלה מומו מהדב; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה וחני שטרית בך סמנכ"לית המחלקה הכלכלית בבורסה ושורה ארוכה של בכירי המשק.
תמר יסעור יו״ר מעלה ויו״ר ישראכרט: "אנו מסיימים שנה מורכבת.  שנה זו  הוכיחה יותר מתמיד כי גם במציאות של חוסר וודאות, הטמעת מדיניות  ESG ב DNA של החברות היא הכוח המניע והחוסן לשיקום והמשכיות בת קיימא בחברה הישראלית. בשנה זו  מקומות העבודה היו אי של יציבות, עוגן חשוב מאין כמותו ובעלי תפקיד מרכזי בבניית החוסן הלאומי שלנו.

עסקים מכל הסוגים ובכל הגדלים נדרשו השנה להתמודד עם משימות בלתי רגילות .בתוך הסערה שאנו חווים עדיין, ראיה של כל מחזיקי העניין היא הדרך הנכונה לייצר חדשנות, שיתופי פעולה וצמיחה, להביא ערך אמיתי לחברה בה אנו חיים ואני תקווה שכשניפגש כאן כולנו בשנה הבאה, המציאות שלנו תהיה שונה״.
מומו מהדב, מנכ"ל ארגון מעלה: "דירוג 2024 משקף התגייסות, המשכיות והתחדשות. ההתגייסות בולטות בקפיצה בשיעור התרומות לקהילה ובמעטפת התמיכה בעובדים בחברות. למרות כל הקשיים של השנה, דירוג 2024 בהתאם למתווה הרב שנתי שלו של שיפור מתמיד, הציג קריטריונים מאתגרים יותר בכמה מהתחומים, בפרט בהקשרי הגיוון, הסביבה והאקלים וניהול ESG בגופים הפיננסיים."
חני שטרית בך, סמנכ"לית המחלקה הכלכלית בבורסה: "מאז ה- 7 באוקטובר ראינו את החוזק של החברה הישראלית, חברות ציבוריות, חברות פרטיות   ואזרחים רבים שנרתמו לסייע למפונים מהדרום ומהצפון, לחקלאים ולחיילי צה"ל . סכום הסיוע רק באוקטובר- דצמבר 2023 של החברות המובילות במשק עמד על כ-250 מיליון שקל וסכום נוסף של 300 מיליון שקל שהוקצה לשלב השיקום. החברות גם פעלו רבות ותמכו בעובדים ובני משפחותיהם, שרבים מהם גוייסו למילואים. בספקים ובלקוחות שפונו מבתיהם, כולל פעילויות התנדבותיות של העובדים. עם התגייסות של החברה האזרחית, אין לנו אלא לציין השנה את הSOCIAL-. שום דו"ח ESG לא יכול לתאר או להסביר במילים את עומק המחויבות של החברה האזרחית במדינה והערבות ההדדית שלנו  והשנה  יותר מתמיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה