השוק

לקראת פרסום נתוני האינפלציה: אלה התחזיות בשוק

מדד המחירים לצרכן לחודש יוני יתפרסם היום וקונצנזוס ההערכות מדבר על מדד שיסתובב סביב האפס. יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון, מנתח את תנועות המחירים ומזהיר מפני עליית מחירי שכר הדירה
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום צביקה דור, shutterstock, פלאש 90)
היום יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יוני וההערכות מדברות על מדד חיובי בשיעור של 0.1% עד 0.6%. יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון כותב הבוקר ללקוחות הבית כי "אנו צופים שמדד המחירים לצרכן יעלה ב-0.1% בחודש יוני.
"ההערכות בשוק נעות סביב האפס. מדד יוני יושפע מהמשך עלייה במחירי המזון (1%), עלייה במחירי דיור (0.4%), עלייה מתונה במחירי הרהיטים (0.2%), נסיעות לחו"ל (2.9%) והבראה ונופש (1.6%).
"לעומת זאת, צפויה ירידה עונתית במחירי הפירות וירקות (מינוס 3.4%), הלבשה (מינוס 2.5%), והוזלה של 4.6% במחירי הדלקים. הנעלמים הגדולים הינם בעיקר מחירי השכירות.
"אנו צופים האצה לקצב שנתי של 2.3% מ-1.9% בחודש מאי. גם מחירי נסיעות לחו"ל עלולים להפתיע כלפי מעלה לאחר הירידה החדה בחודש מאי. לא ברור עד כמה הרפורמה במערכת ביטוח הבריאות המשלים תשפיע על המדד. מצד אחד תעריפי הביטוח המשלים עלו אך מצד שני הציבור צפוי לבטל את הכפילות של ביטוח פרטי" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה