השוק

בית ההשקעות סיגמא מתריע: ההייטק הישראלי נקלע לקשיים כלכליים

על פי הסקירה השבועית של בית ההשקעות "סיגמא", נתוני הפידיון של רשתות השיווק לחודשים מרץ-מאי מראים על עלייה בקצב שנתי של 2% לעומת עלייה של 10% בשלושת החודשים שקדמו לתקופה הנבחנת. בנוסף, יותר מחמישית מהחברות בענפי הטכנולוגיה חוות קשיים בפעילות השיווקית שלהן בחו"ל

מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות "סיגמא", פרסם את הסקירה השבועית הנוגעת לפער בין הנתונים למציאות. על פי הדו"ח של עידן אזולאי, מנהל ההשקעות הראשי של סיגמא, הנתונים שהתפרסמו בשבוע האחרון מצביעים על קצב צמיחה מתון של הפעילות הכלכלית, חלק מהסקטורים צומחים יותר וחלק פחות, אבל זה לא נראה כמו משק שפועל על רקע של מלחמה. 
נתוני הפידיון של רשתות השיווק לחודשים מרץ-מאי מראים על עלייה בקצב שנתי של 2% לעומת עלייה של 10% בשלושת החודשים שקדמו לתקופה הנבחנת. גם נתוני יצוא השירותים עלו ב 1.1% באפריל לעומת מרץ ואפילו סקר מגמות בעסקים של חודש יוני היה חיובי ברובו לאחר שרוב הסקטורים הראו על צמיחה. 
ההשפעה של המלחמה הורגשה בענפי התעשייה והמסחר ש 17% ו 11% מהם בהתאמה ציינו את המצב הביטחוני כמגבלה חמורה. ח'ותים, תורכיה ושלל חובבי ציון מערימים קשיים על כמה ענפים, אלא שאלו קשיים מובנים ומוכרים ועדיין לא כאלו שישביתו את הפעילות העסקית במשק.
לצד זאת, מדגיש מנהל ההשקעות של סיגמא, כי בעלי עסקים רבים דיווחו על קשיים בחדירה לשווקים חדשים כמגבלה חמורה בענפי התעשייה העילית, הייטק. "פה לא מדובר בהגבלה על יבוא מלט מתורכיה שניתן למצוא לו תחליף או עלייה בתעריפי השילוח הימי שזו כנראה תופעה זמנית. זה קושי שעלול להתברר כבעל משמעות גדולה יותר הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך", כך ציין אזולאי בדו"ח הסקירה השבועית.
"ענף ההייטק הוא המנוע של הכלכלה הישראלית, ואם הוא מתחיל להיקלע לקשיים לשווק את תוצרתו, יש בכך מקור לדאגה. האם העולם מוכן לוותר על הטכנולוגיה הישראלית בשל שיקולים פוליטיים? אולי מוקדם לקבוע את זה, אבל הכיוון מטריד", ציין אזולאי בסקירה השבועית.
על פי הגרף שהוצג בדו"ח, ניתן להבחין כי יותר מחמישית מהחברות בענפי הטכנולוגיה חוות קשיים בפעילות השיווקית שלהן בחו"ל. לטענת אזולאי, זהו אתגר משמעותי שניצב בפני חברות הטכנולוגיה המקומיות והפתרונות להתמודד עימו עלולים לפגוע במשק הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה