כסף וצרכנות

רשתות השיווק מזנקות: הפדיון זינק ב-3.4% בשלושה חודשים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעדכנת כי עלייה זו נרשמה במהלך התקופה שבין פברואר לאפריל, לאחר קפיצה של 11.3% בשלושת החודשים שקדמו להם. בתקופה המדווחת נרשמה גם יציבות בפדיון רשתות המזון, נתון שכולל גם פדיון ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים
מערכת ice | 
צרכנות נבונה-אילוסטרציה (צילום freepik)
בחודשים פברואר עד אפריל 2024 (נתוני מגמה בחישוב שנתי) נרשמה עלייה של 3.4% (במחירים קבועים) בסך כל פדיון רשתות השיווק, לאחר עלייה של 11.3% (במחירים קבועים) בשלושת החודשים נובמבר 2023 עד ינואר 2024, כך פרסמה אמש (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בחודשים אלו נרשמה יציבות בפדיון של רשתות המזון, לאחר עלייה של 2.4% (במחירים קבועים) בחודשים נובמבר 2023 עד ינואר 2024.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.
פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים. השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.
הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה