כסף וצרכנות

עלייה של 35%: זה המוצר שרשם את ההתייקרות הגבוהה ביותר בישראל

המועצה לצרכנות בישראל ערכה בדיקה חוזרת לסל המוצרים הגדול של 822 מוצרים ממנו הורכב סל של 770 מוצרים הנפוצים ביותר ברשתות. מהבדיקה עולה כי קיימת עלייה מובהקת בסל בממוצע של 6%, כאשר המוצר שהתייקר יותר מכולם הוא השמן זית (35%). גם הבשר, הדגים, הגבינות והסוכר זינקו במספרים דו ספרתיים. ואיזה מוצר רשם את העלייה המתונה ביותר? כל הנתונים לפניכם
מערכת ice |  1
עליית מחירים (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
המועצה לצרכנות בישראל ערכה בדיקה חוזרת לסל המוצרים הגדול של 822 מוצרים ממנו הורכב סל של 770 מוצרים הנפוצים ביותר ברשתות. מהבדיקה עולה כי קיימת עלייה מובהקת בסל בממוצע של 6% ביחס לבדיקה שנעשתה ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה (3.5.2023), בין יום העצמאות לשבועות, אז גם נרשמה עלייה של 5%.
כמו כן קיימת עלייה מובהקת של 2%  ביחס לסקר הגדול לפני כ-3 חודשים  (21.2.2024), טרום מבצעי פסח. עיתוי הבדיקה הנוכחית הוא קרוב לחג השבועות ובהרבה מן רשתות החלו מבצעים על הגבינות, אך למרות זאת יצויין שלעומת הזמן המקביל בשנה שעברה, המחיר הממוצע של מוצרי החלב עלו באופן ניכר: מחירי הגבינות עלו בכ-8%, החלב בכ-9%, משקאות החלב בכ-5% והחמאה בכ-11%.
הבדיקה נעשית בליווי סטטיסטי של ד"ר אור כץ המכללה האקדמית אשקלון. הממצאים ממחישים את חשיבות השוואת המחיר על ידי הצרכן בין הרשתות לפני רכישת הסל המשפחתי, כחלק מהצורך לשלוט בעליות המחירים והבחירה לרכוש במחיר הזול ביותר. 
הסקר משקף את יום הבדיקה. המחירים נבדקו בממוצע רשתי, כאשר להשוואה נלקחו רק רשתות שהכילו לפחות 80% מסך המוצרים (הורכב סל של 770 מתוך 821). כאשר מוצר אינו נמצא בכל הרשת, נלקח לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו.
מהבדיקה עולה כי קטגוריות מוצרים שנבדקו, שמחירם קפץ בממוצע בשיעור דו ספרתי לעומת השנה שעברה: בשר- מחיר ממוצע של המוצרים שנבדקו - קיימת עליה של 15%. דגים קפואים- מחיר ממוצע של המוצרים שנבדקו – קיימת עליה של 10%. שמן זית - מחיר ממוצע של המוצרים שנבדקו – קיימת עליה של 35% (הכי הרבה מבין כלל המוצרים).
שוקולד- מחיר ממוצע של המוצרים שנבדקו – קיימת עליה של 17%. קטשופ- מחיר ממוצע של המוצרים שנבדקו – קיימת עליה של 20%. סוכר- מחיר ממוצע של המוצרים שנבדקו – קיימת עליה של 13%. נקניקים - מחיר ממוצע של המוצרים שנבדקו – קיימת עליה של 10%. דגני בוקר / קורנפלקס- מחיר ממוצע של המוצרים שנבדקו – קיימת עליה של 11%. רוטב לפסטה ובישול- מחיר ממוצע של המוצרים שנבדקו עליה של 10%
לעומתם קטגוריות מוצרים שמחירם ירד\לא השתנה ביחס לשנה שעברה: מטליות למשטח ולרצפה- מחיר ממוצע של המוצרים שנבדקו  ירד ב-1%. מרככי כביסה- מחיר ממוצע של המוצרים שנבדקו  ירד ב-2%. סבון- מחיר ממוצע של המוצרים שנבדקו  ירד ב-1%. פתיתים וקוסקוס- מחיר ממוצע של המוצרים שנבדקו  ירד ב-1%. תרכובות מזון לתינוקות- מחיר ממוצע לא השתנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    החזירים נשארו אותם חזירים
    מולי 05/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ....ואנחנו אלו שאוכלים אותה.ביבי,מה קורה עם יוקר המחיה?גם אצלך העלויות טיפסו,איש קטן שהאזרח ממש,אבל ממש לא מעניין אותו.העיקר לשרה יש חשבון הוצאות פתוח,ולבן ה"יקר" שלך ממומנות כל ההוצאות.אני מחכה ליום שאוכל לומר-ברוך שפטרני מעונשו של זה"..... והוא מתקרב....
    סגור