השוק

הבחירות בצרפת ישפיעו על שוק האג"ח? "הפתעות שליליות"

מרקוס אלנספאך, ראש מחקר הכנסה קבועה בבנק ניהול העושר יוליוס בר מדגיש כי אם מפלגת הימין הקיצונית תשיג רוב מוחלט בפרלמנט - עשויות להיות לכך השפעות ניכרות. לדבריו, "פרלמנט תלוי משמעו שהמדיניות הפיסקלית הצרפתית תישאר כפי שהיא". מדוע אג"ח קונצרניות עדיפות על ריבוניות?
מערכת ice | 
עמנואל מקרון (צילום ויקיפדיה)
בעשורים האחרונים, לא היו סיכוייה האלקטורליים של ממשלת ימין פופוליסטית בצרפת גבוהים יותר מאשר היום. בתוך הקואליציה של הנשיא מקרון ומחוצה לה נשמעת ביקורת נרחבת על כך שהחלטתו לקרוא לבחירות בזק התקבלה בתקופה שמעודדת חילופי שלטון בפרלמנט הצרפתי.
על רקע ההכרזה על בחירות בזק בצרפת, הקוראים יזכרו שבבחירות האחרונות לנשיאות ולפרלמנט, נוצר מעין "קונצנזוס אנטי-פופוליסטי" שהתריס נגד עלייתה של האסיפה הלאומית (RN, מפלגת הימין הקיצוני) לשלטון. נראה כי כעת נותרה פחות מהאנרגיה הזו לקראת הבחירות הקרובות.
 
מרקוס אלנספאך, ראש מחקר הכנסה קבועה בבנק ניהול העושר יוליוס בר מציין הבוקר (שישי) בסקירתו השבועית כי שוק האג"ח מגיב להתפתחות זו בשאננות רבה: המרווח בין אג"ח ממשלת צרפת לגרמניה ל-10 שנים התרחב מ-46 נקודות בסיס לפני ההכרזה על בחירות בזק ל-76 נקודות בסיס בעת כתיבת שורות אלה.
"אם ה-RN תשיג רוב מוחלט בפרלמנט ותיישם חלק מהבטחות קיצוצי המסים וההוצאות שלה מבחירות 2022, המרווח יצטרך להתרחב הרבה יותר. העלייה המתונה של המרווח מראה כי שוק האג"ח מניח שאף קואליציה - לא ימנית ולא שמאלית - לא תשיג רוב מוחלט, וכי פרלמנט תלוי משמעו שהמדיניות הפיסקלית הצרפתית תישאר כפי שהיא", כותב אלנספאך. 
"אנו כלכלנים ולא אורקלים פוליטיים, אך מבחינתנו שוק האג"ח אינו ערוך להפתעות שליליות. אנו עדיין מעדיפים אג"ח קונצרניות על פני אג"ח ריבוניות, שכן הבנקים המרכזיים עדיין משחררים את אחזקותיהם הגדולות באחרונות בתהליך שנקרא הידוק כמותי. להזכירכם: אג"ח ממשלת גרמניה ל-5 שנים נסחר ב-40 נקודות בסיס מתחת לריבית החלף אירו ל-5 שנים, בעוד מרווח ההחלף הממוצע של אג"ח קונצרניות בדירוג BBB ל-3-5 שנים הוא 95 נקודות בסיס, פער של 135 נקודות בסיס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה