השוק

כיצד מפלגות הימין הקיצוני באירופה ישנו את המפה הכלכלית העולמית?

לאחר ההישגים המרשימים בבחירות לפרלמנט האירופי וההכרזה על בחירות בזק בצרפת, אנליסט בבנק ניהול העושר יוליוס בר מעריך כי לתוצאות צפויה להיות השפעה מוגבלת על שוקי האג"ח. לדבריו, התוצאות משקפות נטיות הצבעה לאומיות, והיחלשות הירוקים עלולה להמשיך לעכב יוזמות אנרגיה מתחדשת: "אי-ודאות פוליטית תמנע הידוקי חובות כבדים"
מערכת ice | 
סמל האיחוד האירופי ברחובות גרמניה (ארכיון) (צילום נתי שוחט/פלאש 90)
סוף השבוע החל עם בחירת הפרלמנט האירופי והסתיים בהכרזה על בחירות בזק בצרפת. ברמה האירופית, הבחירות הסתיימו בהישגים הצפויים לימין הקיצוני, בעוד הירוקים ומפלגת המרכז רנסאנס של נשיא צרפת מקרון נחלו את ההפסד הצורב ביותר. מקרון הגיב לתוצאות אלה בפיזור האסיפה הלאומית ובקריאה לבחירות מוקדמות.
דריו מסי, אנליסט הכנסה קבועה בבנק ניהול העושר יוליוס בר, מעריך בסקירתו השבועית היום (חמישי) כי:לתוצאות הבחירות באירופה תהיה השפעה מוגבלת על שוקי האג"ח בשלב זה. לדבריו, "סביר להניח שתהיה השפעה ישירה שולית בלבד מהדשדוש מחדש של הפרלמנט האירופי עצמו, בהתחשב בכוח העצמאי המוגבל ובעובדה שהברית החזקה ביותר נותרה מפלגת העם האירופית, התומכת בכהונה שנייה של נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין".
 
עם זאת, מסי מדגיש כי תוצאות הבחירות משקפות בסופו של דבר נטיות הצבעה לאומיות, כאשר התוצאה הפוליטית המתפתחת בצרפת היא רק נקודה למקרה. באופן דומה, ממשלת גרמניה צפויה להיחלש עוד יותר בעקבות תוצאות הבחירות. כשהירוקים מאבדים מצביעים, רוב המשקיפים רואים בעיכובים המתמשכים ביוזמות אנרגיה ירוקה את התוצאה הברורה ביותר.

"הברית החזקה ביותר נותרה מפלגת העם האירופית". נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
מסי מדגיש כי חשוב יותר לשוקי האג"ח הוא מסלול מסובך יותר לאינטגרציה אירופית, למשל התקדמות ביצירת איחוד בשוק ההון, והדיון על חוב משותף ברמה האירופית לא יהיה קל יותר בהתחשב בסדרי העדיפויות השונים לגבי צורכי ההוצאה. "בסך הכל, אנו צופים שלתוצאות הבחירות באירופה תהיה השפעה מוגבלת על שוקי האג"ח בשלב זה".
"בינתיים, אי-ודאות פוליטית עשויה למנוע מהמרווחים הריבוניים של מדינות אירופיות בעלות חובות כבדים להתהדק עוד יותר. למעשה, אנחנו כבר רואים התרחבות מסוימת בעקבות אירועי סוף השבוע, אבל זה לא מספיק כדי להצדיק את שינוי ההעדפה שלנו לחוב ריבוני פריפריאלי אירופי, שעדיין מגובה בכלי האנטי-פיצול של הבנק המרכזי האירופי ובהטיית ההקלה שהחלה רשמית בשבוע שעבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה