השוק

יוליוס בר: "הבנק האירופי יימנע מלהוריד את הריבית בחודש יולי"

דיווד א. מאייר, כלכלן בבנק ניהול העושר, כותב בסקירתו השבועית כי לאור אי הוודאות לגבי תחזית האינפלציה, ה-ECB הראה חוסר רצון להקל והדגיש את התלות בנתונים. לדבריו, הבנק יעביר את ההפחתה הבאה לספטמבר, ולאחר מכן תהיה הפסקה עד מרץ 2025. "רואים פחות סיכויים להתחזקות הדולר או להיחלשות האירו בטווח הקצר"
מערכת ice | 
יוליוס בר (צילום shutterstock, vecteezy)
כצפוי, הבנק המרכזי האירופי (ECB) החל להקל את המדיניות המוניטרית ביום חמישי האחרון (6 ביוני), עם הורדת ריבית של 25 נקודות בסיס. קובעי המדיניות חשו כי לחצי האינפלציה נרגעו מספיק כדי לאפשר את ההפחתה, למרות שהשיפורים האחרונים בצמיחה עדיין חלשים מכדי להצית מחדש את האינפלציה.
דיווד א. מאייר, כלכלן ביוליוס בר, כותב בסקירתו השבועית הבוקר (חמישי) כי לאור אי הוודאות הגבוהה לגבי תחזית האינפלציה ודינמיקת השכר בגוש האירו, ה-ECB הראה חוסר רצון להקל עוד יותר בחודשים הקרובים והדגיש את התלות בנתונים. "אנו מעריכים כי ה-ECB יימנע מהורדת ריבית נוספת בפגישה ביולי, ויעביר את ההפחתה הבאה לספטמבר, ולאחר מכן תהיה הפסקה עד מרץ 2025".
לדברי מאייר, עם שתי הפחתות ריבית בלבד הצפויות מ-ECB ב-2024, מדיניות הבנק צפויה להתלכד עם התחזיות לגבי הפדרל ריזרב בארה"ב, "שם אנו רואים את הורדת הריבית הראשונה בספטמבר. עד סוף 2025 אנו צופים ששני הבנקים המרכזיים יבצעו קיצוצים של 100 נקודות בסיס במחזור ההקלות שלהם".
"בעקבות הורדות הריבית ההדרגתיות של ה-ECB, היתרון של הריבית בארה"ב לא יעלה בטווח הקצר כפי שציפינו, מה שיספק תמיכה לאירו בהמשך. לכן, עדכנו את התחזית לשלושה חודשים לשער חליפין יציב של 1.08 יורו/ דולר, שכן אנו רואים פחות סיכויים להתחזקות הדולר או להיחלשות האירו בטווח הקצר בהשוואה לתחזיות הקודמות. בטווח הארוך יותר, אנו מעריכים שהיורו/ דולר יישאר מאוזן בטווח מסחר סביב EUR/USD 1.08, כמו שהוא עוקב מאז תחילת 2023'.
"בהתחשב בהתכנסות הצפויה במסלולי הריבית וביתרון המחזורי הדועך של ארה"ב, עם התאוששות מסוימת בגוש האירו, נהגי שער החליפין נראים מאוזנים היטב בהמשך. התרככות מסוימת של האירו בסוף השבוע, בתגובה לבחירות באירופה ולדו"ח התעסוקה החזק בארה"ב, מעידה על כך שהתוואי יישאר תנודתי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה