השוק

רמי לוי יפסיד את מענק המיליונים? המו"מ של ישראייר תקוע

מאבק בשמיים: חברות התעופה הישראליות מול האוצר בסוגיית 'מגן רקיע'. מקורות בענף התעופה חושפים כי עלות התפעול השנתית של המערכת מגיעה לכ-300 אלף דולר לכל חברה. המשמעות: תוך פחות מעשור, החברות עלולות למצוא את עצמן נושאות בנטל כלכלי משמעותי
מערכת ice |  1
רמי לוי (צילום יחצ, פייסבוק/ישראייר)
בעולם התעופה הישראלי מתחולל מאבק סמוי בין חברות התעופה המקומיות לבין משרד האוצר. על פי פרסום בפספורטניוז, במוקד המחלוקת: מערכת "מגן רקיע" - טכנולוגיה מתקדמת להגנה מפני טילים המותקנת במטוסים אזרחיים.
לאחרונה נחשף כי משרד האוצר מנהל משא ומתן עם ישראייר וארקיע על הסדר חדש למימון המערכת. ההצעה על השולחן: מענק חד פעמי של כ-2.5 מיליון דולר לכל חברה, בתמורה לוויתור על השתתפות המדינה במימון התפעול השוטף בשנים הבאות.

מקורות בענף התעופה חושפים כי עלות התפעול השנתית של המערכת מגיעה לכ-300 אלף דולר לכל חברה. המשמעות: תוך פחות מעשור, החברות עלולות למצוא את עצמן נושאות בנטל כלכלי משמעותי.
למרות שנראה היה כי המשא ומתן מתקדם לקראת הסכמות, מסתמן כי האוצר מושך זמן. גורמים בחברות התעופה מביעים אכזבה עמוקה מההתנהלות ומטילים ספק במניעי המשרד. השאלה המרכזית שעולה היא - האם האוצר באמת מעוניין להגיע להסכם? ומה המשמעויות ארוכות הטווח של המצב הנוכחי על בטיחות הטיסות ועל הכיס של הנוסעים?
בעוד שמערכת "מגן רקיע" נועדה להגן על חיי אדם, נראה כי המאבק על מימונה חושף את המתח המתמיד בין שיקולים כלכליים לבין צורכי הביטחון במציאות הישראלית המורכבת. נותר לראות כיצד יתפתח העימות הזה, ואיזו השפעה תהיה לו על עתיד התעופה האזרחית בישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה האזרח צריך לממן חברה פרטית? מדובר בטיסות לחו"ל (ל"ת)
    ציפי 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור