השוק

אנרג'יאן הודיעה על אקזיט דרמטי; המניה מזנקת בבורסה במחזור גבוה

אנרג'יאן שמחזיקה בבעלות על מאגרי הגז כריש ותנין הודיעה על מכירת נכסים מחוץ לישראל; החברה מעוניינת להתמקד בשוק הישראלי והמרוקאי; המניה מזנקת במחזור גבוה; את הערכת השווי ביצע בנק ההשקעות ג'פריז
ניצן כהן | 
מתיוס ריגאס מנכ"ל אנרג'יאן (צילום יחצ)
אנרג'יאן, הנסחרת בבורסות בתל אביב ובלונדון, מדווחת הבוקר כי חתמה על עסקה משמעותית, במסגרתה Carlyle International Energy Partners ("קרלייל") תרכוש את נכסי החברה באיטליה, מצרים וקרואטיה ל- על פי שווי פעילות של עד 945 מיליון דולר (מתוכם 820 מיליון דולר סכום קבוע והיתר מותנה בביצועים עתידיים).
שווי העסקה מייצג החזר של פי 3 על ההשקעה ביחס לסכום בו נרכשו הנכסים הללו ב-2020 (284 מיליון דולר), והיא עתידה לייצר לחברה רווח הון משמעותי ותזרים מזומנים גבוה. אנרג'יאן תשתמש בתזרים לפרעון האג"ח שלה בהיקף של 450 מליון דולר, ולתשלום דיבידנד מיוחד בהיקף של עד 200 מליון דולר. השלמת העסקה צפויה  עד סוף 2024, בכפוף לאישורים רגולטוריים, כמקובל בעסקאות מסוג זה.
המכירה תאפשר לאנרג'יאן להתמקד באסטרטגיה של פיתוח נכסי גז טבעי, ובראשם שדות הגז כריש, תנין וקטלן בישראל, ו- Anchois במרוקו, לצד איתור הזדמנויות משמעותיות לכניסה לפעילות במדינות נוספות באירופה, המזה"ת ואפריקה, המתאפיינות בביקוש גבוה לגז טבעי ובמדיניות ממשלתית תומכת בנושא.  בנוסף תוביל החברה הקמת מרכז אזורי לאחסון פחמן ביוון, בהתבסס על תחילת הפעילות שלה בתחום במאגר פרינוס. הפעילות תתבצע באמצעות חברת בת חדשה ששמה EnEarth.
מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: "העסקה מציינת פרק חדש ומרגש עבור אנרג'יאן. אנו מממשים החזר משמעותי על ההשקעה שביצענו ברכישת הנכסים הללו לפני ארבע שנים,  ומביאים לידי ביטוי את האסטרטגיה שלנו להשאת ערך מקסימלי לבעלי המניות.  במבט קדימה, העסקה מאפשרת לנו את החופש הפיננסי והניהולי לקידום צמיחה עתידית. אנו נתמקד במקסום הערך מנכסינו בישראל ובאיתור הזדמנויות כניסה לשווקים חדשים.  קרלייל הינה הבית המתאים ביותר לנכסים אלו ואנו מאחלים להם הצלחה רבה".

Bob Maguire, Co-Head of Carlyle International Energy Partners: "אנו שמחים לרכוש את הנכסים האיכותיים באיטליה, מצרים וקרואטיה, מדינות שמעודדות פיתוחי גז טבעי שאנו מאמינים כי ישחק תפקיד מרכזי בתהליכי השינוי האנרגטי המתרחשים בשוק. אנו מצפים לפיתוח הנכסים הללו כפלטפורמות משמעותיות לחיפוש והפקה של גז טבעי בים התיכון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה