השוק

סמוטריץ' מודאג? זו הסיבה שמשרדו עשוי להפסיד 100 מיליון שקל

חה"כ משה גפני מונע את הארכת הצו שמבטל הנחות לרכישת סיגריות בדיוטי פרי. אותו מהלך דרמטי, מטריד את מנוחתם של שר האוצר ומנכ"ל משרד הבריאות אשר שיגרו לחה"כ גפני מכתב חריף. על אף שהשניים הציגו את הסיכונים שבהחלטתו, לא נרשם שינוי בגישתו של חה"כ גפני

מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, באדיבות אתר הכנסת)
נראה כי בימים אלו מתמודד שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', עם אתגר לא פשוט שאותו יצר חה"כ משה גפני (יהדות התורה), אשר משמש כיו"ר ועדת הכספים. על רקע הטלת הסנקציות השונות נגד השר סמוטריץ', החליט חה"כ גפני למנוע את הארכת הצו אשר מבטל הנחות לרכישת סיגריות בדיוטי פרי.
כזכור, שר האוצר חתם על אותו צו ב-11 במרץ ובעקבות המהלך של חה"כ גפני, עולה החשש כי אם הצו לא יאושר, ההנחה תחזור לקדמותה ומשרד האוצר יאבד הכנסות ממיסים בסך של 100 מיליון שקל. 
הדבר מעסיק את משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, אשר נושא המאבק נגד העישון חשוב לו מאוד. נוכח העובדה כי המהלך של יו"ר ועדת הכספים הטריד את מנוחתם, פנו שר האוצר ומנכ"ל משרד הבריאות לחה"כ גפני ודרשו ממנו להאריך את הצו.
השניים הדגישו כי בכל שנה 8,000 ישראלים מתים מעישון וכי אותו הרגל רעיל מקצר את תוחלת החיים ב-10 שנים בממוצע ואף מגביר את הסיכוי ללקות במחלות קשות. על אף אותן סיבות מטרידות שהציגו השניים בפניו, עד כה לא נרשם שינוי בגישתו של חה"כ גפני. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה