בארץ

יהדות התורה נגד המורים במגזר החרדי?: זה מה שעשתה רשת החינוך

רשת החינוך העצמאי של המגזר החרדי אשר שייכת למפלגת יהדות התורה, נלחמה על העלאת השכר של מורי המגזר. לאחר שהובטח לאנשי החינוך תוספת מכובדת לשכר, אלו הבחינו כי בחשבון הבנק שכרם הופחת משמעותית 
מערכת ice |  1
יעקב ליצמן (צילום אתר הכנסת)
על רקע הקרבות על חלוקת הכספים הקואליציוניים, מפלגת יהדות התורה עולה שוב לכותרות ולא במובן החיובי של המילה. רשת החינוך העצמאי, אשר נחשבת לאחת ממערכות החינוך המרכזיות של בתי הספר החרדיים בישראל של מפלגת יהדות התורה, ביצעה מהלך מפתיע וחריג במיוחד.

על פי הדיווח של חדשות 13, רשת החינוך שנלחמה על העלאת השכר למורי המגזר החרדי הובילה להלנת שכר של אנשי חינוך רבים הפועלים במסגרתה. על פי הפרסום, אלפי אנשי החינוך ברשת החינוכית קיבלו תלוש משכורת מנופח, אך הסכום שמוצג בחשבונות הבנק של אלו נמוך משמעותית מהסכום שהוצג בתלוש.
על פי החשיפה של חדשות 13, נחשפה תמונה של אחת המורות הפועלות ברשת, אשר בתלוש המשכורת צוין כי הסכום שהיא אמורה לקבל הינו 15,062 שקל ואילו בחשבון הבנק נקלט הסכום 12,486.43 שקלים בלבד.
לאור התלונות שהתקבלו מצד אנשי החינוך במגזר, מנכ"ל רשת החינוך העצמאי ציין: "נותר עוד תהליך בירוקרטי מול המדינה. רק בסופו, יהיה ניתן לקבל את תוספות השכר כדי למנוע עיכובים. כבר בתלוש האחרון הוכנסו המקדמות כדי שיהיה אפשר להעביר את הכסף כשהתהליך יסתיים.
על פי כתבת חדשות 13, מעבר לאותה פעולה חריגה של מנכ"ל הרשת, מתחבא תרגיל כי לרשת הזו יש חשד מלווה. כלומר, כל חוב שהרשת יוצרת, המדינה צריכה לשלם מכספי משלם המיסים. מטעם רשת החינוך לא נמסרה תגובה ואילו ממשרד האוצר ומסביבת החשב הכללי, התייחסו לידיעה וציינו כי "מדובר בהזיה מוחלטת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה רק קצה הקרחון במה שעומד להיחשף
    לייזר ברוק 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והממשלה אשמה בכך נותכת תקצבי עתק ללא פיקוח איך לא יגנבו וישדדו העניים שצריכים דירות לכל ילד
    סגור