השוק

הכספים הקואליציוניים קוצצו? מה שהובטח, ומה שקרה בפועל

לאחר שנתניהו וסמוטריץ' הבטיחו לקצץ כ-2.5 מיליארד שקל בכספים הקואליציוניים, פרוטוקול ישיבת הממשלה חושף כי בפועל קוצצו כ-2.26 מיליארד, וחלק מהם הלכו למטרות כמו "תחזוק מנהרות הכותל". עם זאת, קוצצו גם תקציבי מיזמים בתחום המורשת והזהות היהודית
מערכת ice | 
ועדת כספים (צילום יונתן זינדל/ פלאש 90)
הוויכוח בנוגע לכספים הקואליציוניים עלה מדרגה בתקופה האחרונה, על רקע המשבר הכלכלי איתו ישראל תצטרך להתמודד בעקבות ההוצאות הכבדות של מלחמת חרבות ברזל. למרות הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם שר האוצר סמוטריץ', שהכספים יקוצצו וכי "יש כסף לכולם", פרוטוקול ישיבת הממשלה דווקא חושף דברים אחרים בנוגע לאישורו של תקציב 2024.
ממשלת ישראל הודיעה כי תקצץ כ-2.5 מיליארד שקל מהכספים הקואליציוניים, אך הפרוטוקול מעלה כי הממשלה קיצצה את הסכום המדובר מ-7.95 מיליארד שקל ל-5.69 מיליארד שקל, כלומר סך קיצוץ מצטבר של 2.26 מיליארד שקל – סכום הנמוך בכ-250 מיליון שקל ממה שהוצהר.
בסופו של הפרוטוקול נכתב כי: "ראש הממשלה מנחה את שר האוצר לבחון מחדש, בהתייעצות עם הממונה על התקציבים והחשב הכללי במשרדו, את מבנה התקציב ושיטת התקצוב באופן שיביא, בין היתר, לביטול מקסימלי של המושג 'כספים קואליציוניים' ויבסס את התקציב על בסיס שיקולים מקצועיים בהתאם לסדרי עדיפויות שתקבע הממשלה. שינויים אלו יוטמעו לכל המאוחר בתקציב 2025".
בהמשך, נתניהו אמר כי על נציגי העם לקבוע איך לחלק את הכספים הקואליציוניים, ואילו היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אמרה כי מה שחשוב הוא לא איך שמכנים את הכספים אלא המטרות שאליהן הם מוזרמים.
לצד עליה בסעיפים הקשורים להוצאות ביטחון, הוגדל גם בכ-50% תקציב תמיכה במרכז מורשת גנדי מ-10 מיליון שקל ל-14.5 מיליון שקל, ותקציב לתחזוקת מנהרות הכותל הוגדל גם כן מ-1.5 מיליון ל-4 מיליון. כמו כן, קוצצו גם תקציבים התומכים במוסדות תורניים (מ-1.38 מיליארד שקל ל-1.07 מיליארד שקל), מיזמים בתחום המורשת הלאומית והיהודית (מ-200 מיליון שקל ל-72 מיליון שקל) וכן גם תקציב חיזוק הזהות היהודית דרך משרד התיישבות (מ-150 מיליון שקל ל-89 מיליון שקל).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה