השוק

יחמוק מקיצוץ כספים קואליציוניים? זו ההצעה שקיבל נתניהו לתקציב 2024

ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון הגיש הצעה לראש הממשלה נתניהו שיאפשר לממשלה לחמוק מקיצוצים בכספים קואליציוניים אך יצטרך לבטל את התקציב ל-2024 ולבנות תקציב חדש
מערכת ice |  2
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, freepik)
במשרד האוצר שוברים בימים האחרונים את הראש כיצד לנהל את דיוני התקציב ל-2024 בצל המלחמה על מנת להגיע להסכמות שיאפשרו את העברתו מבלי להעלות מיסים שיפגעו בעיקר באוכלוסייה ויחד עם זאת ישמור על הכספים הקואליציוניים של המפלגות. ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון הגיש הצעה חדשה לראש הממשלה נתניהו.
לפי הצעתו של שמחון שפורסמה בגלובס, הממשלה תצטרך לפרוץ על ידי חקיקה את מגבלת הגירעון הקבועה בחוק יסוד התקציב דבר שימנע את הקיצוץ הרוחבי המתוכנן, כאשר במקום בניית תקציב, יעמידו קופסא חוץ תקציבית שתמומן מהגדלת החוב. קופה זו אמנם תוגדר לביטחון אבל הממשלה תוכל להכניס גם הוצאות הקשורות למלחמה. יש לציין כי שמחון עצמו מייצג את עמדתו של ראש הממשלה במגעים מול האוצר.
לטענתם של שמחון ונתניהו עם ביצוע מהלך זה, יוכל נתניהו לחמוק ממהלכי התייעלות בהם מעוניינים משרד האוצר במסגרת התקציב המתוכנן ל-2024 כמו העלאת המיסים או סגירת משרדי ממשלה. כזכור בשבוע שעבר העבירה הממשלה את התקציב המתוקן ל-2023 וכעת דנים בתקציב לשנת 2024 שאמור לכלול תקציב חדש לגמרי ממה שתוכנן, זאת עקב התמשכות המלחמה גם לשנה זו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איך האנשים ההזויים האלה מגיעים לתפקידים האלה?
    רמי 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדינת חלם
    סגור
  • 1.
    עוד יועץ כלכלי כזה ואבדנו (ל"ת)
    jhjh 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור