השוק

דיסקונט: "אם האינפלציה תתמתן, הפד יוריד את הריבית פעמיים ב-2024"

עינת מאיר, אנליסטית מאקרו ושווקים ממחלקת מאקרו כלכלה, מציינת בסקירתה כי אמנם הבנק הפדרלי של ארצות הברית העלה את תחזיותיו, אולם עמדתו אינה ניצית. 8 מתוך 19 חברי ועדה צופים שהריבית בסוף השנה תהיה נמוכה יותר ותעמוד על 4.9%. לדבריה, "ממשיכים להעריך כי הריבית צפויה לרדת, אולם, הסיכון לתחזית מוטה כלפי מעלה"
מערכת ice | 
עינת מאיר (צילום ישראל הדרי, Magma Images)
בהתייחסות להודעת הריבית של הבנק הפדרלי של ארצות הברית, כותבת הבוקר (חמישי) עינת מאיר, אנליסטית מאקרו ושווקים ממחלקת מאקרו כלכלה של בנק דיסקונט כי אמנם הפד העלה תחזיות, אך עמדתו אינה ניצית.
הפד שמר על הריבית ללא שינוי ברמה של 5%-5.25% וחברי הפד עדכנו מעלה את תחזיות האינפלציה והריבית ל-2024 ו-2025. הפד צופה כי הריבית תרד פעם אחת השנה ל-5.1%, לעומת 4.6% בתחזית הקודמת ממרץ. עם זאת, 8 מתוך 19 חברי ועדה צופים שהריבית בסוף השנה תהיה נמוכה יותר ותעמוד על 4.9%, כך שעדיין קיים סיכוי לא מבוטל שהריבית בסוף השנה תעמוד על 4.9%. במקביל, חברי הפד עדכנו מעלה את תחזית הריבית לטווח ארוך מ-2.6% ל-2.8%.
"להערכתנו, עדכון התחזיות כלפי מעלה אינו מצביע על עמדה ניצית של הפד, ובמסיבת העיתונאים התאמץ הנגיד להפחית את חשיבות התחזיות, בין היתר מכיוון שהתחזיות של מרבית חברי הפד לא כללו את נתוני האינפלציה שפורסמו אתמול והפתיעו מטה", כותבת מאיר. "הנגיד חזר על המסר לפיו הפד רוצה לראות הוכחות נוספות, מעבר לנתונים שפורסמו עד כה להתמתנות האינפלציה לפני שיוריד את הריבית". 
נתוני האינפלציה למאי הפתיעו כלפי מטה והצביעו על המשך התמתנות לכיוון היעד, האינפלציה ואינפלציית הליבה ירדו ל-3.3% ו-3.4%, בהתאמה. הקצב השנתי של האינפלציה עדיין גבוה, אולם, מדד הליבה עלה במאי ב-0.163%, קצב שעקבי עם יעד האינפלציה של הפד (2%). "לפיכך, אנו מעריכים כי, מגמת הריבית ממשיכה להיות תלויה בעיקר באינפלציה והמשך מגמת ההתמתנות יוביל להפחתת ריבית מהירה מתחזית הפד, ובמידה והאינפלציה תמשיך להתמתן, הריבית תרד פעמיים השנה וארבע פעמים ב-2025, ל-4.9% ו-3.9%, בהתאמה".
לדברי מאיר, נתוני האינפלציה תמכו בירידה חדה בתשואות האג"ח הממשלתי במהלך המסחר, אולם, הודעת הריבית מיתנה את ירידת התשואות. המשך מגמת ירידת התשואות תלוי בנתוני האינפלציה. "אנו ממשיכים להעריך כי הריבית צפויה לרדת פעמיים, החל מספטמבר, ל-4.9% בסוף השנה, בדומה למגולם בשווקים, אולם, הסיכון לתחזית מוטה כלפי מעלה", מסכמת מאיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה