השוק

הנפקת הענק של החשב הכללי נחשפת: זה הסכום המטורף שגייס

לאחר שהצליח לגייס עד כה 1.8 מיליארד דולר בריאל ברזילאי, החשב הכללי, יהלי רוטנברג, גייס בהנפקה פרטית בברזיל סכום נוסף – 1.1 מיליארד דולר במטבע המקומי. אגף החשב הכללי: "כחלק ממדיניות ניהול החוב הממשלתי, יחידת ניהול החוב באגף החשב הכללי מבצעת הנפקות חוב במטבעות שונים"

מערכת ice | 
יהלי רוטנברג (צילום unsplash, פלאש 90/ יונתן זינדל, freepik)
יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר, אשר בראשו עומד השר בצלאל סמוטריץ', גייס בהנפקה פרטית בברזיל סכום גבוה במיוחד בסך של 1.1 מיליארד דולר במטבע המקומי. אותו מהלך חשוב, התקיים בחודש מאי האחרון. 
על פי הפרסום של "כלכליסט", ההנפקה בוצעה על ידי "סיטי", משך ההנפקה מסתכם ב-4 שנים והיא נקובה בריאל ברזילאי (כ-5.5 מיליארד ריאל). מתחילת השנה, יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר, הצליח לגייס עד כה 1.8 מיליארד דולר בריאל ברזילאי. 
אמש פורסמו נתוני החשב הכללי ולפיהם הוצג כי משרד האוצר גייס 4.8 מיליארד שקל בחודש מאי בשווקים בחו"ל.  בעקבות אותו פרסום, באגף החשב הכללי אישרו את המידע והוסיפו: "כחלק ממדיניות ניהול החוב הממשלתי, יחידת ניהול החוב באגף החשב הכללי מבצעת הנפקות חוב במטבעות שונים". 
עוד נמסר מטעם אגף החשב הכללי: "חשיפות אלו מגודרות בהתאם למדיניות ניהול הסיכונים ומאפשרות גישה לשווקי המימון הבינלאומיים. בחודש מאי 2024 בוצעה הנפקה במטבע ברזילאי, אשר מדווחות, כמו כל ההנפקות, במערכת בלומברג וביתר מערכות המסחר".
על פי הנתונים שהציגה סוכנות הידיעות "בלומברג", ניתן להבחין כי ההנפקה משקפת תשואה דולרית של 5.68%, זאת על רקע תשואת אג"ח של ממשל ביידן ל-4 שנים אשר עומדת בימים אלו על כ-5.28%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה