בארץ

מהומה בדיון: סמוטריץ' הגיב למשפחות החטופים - ''לא נתאבד''

לאחר שהגיע באיחור לדיון אותו היה אמור להוביל, וספג זעם וביקורת על כך שלא נכנס לדיון בגלל נוכחות משפחות החטופים. התייחס השר סמוטריץ' לדרישתם לתמוך בעסקה לשחרור החטופים: ''השאלה אם יש עסקה בכלל''
דורון בלוך | 
בצלאל סמוטריץ (צילום shutterstock, דובר צהל, פלאש 90/ חיים גולדבאג)
לאחר שהבוקר (שני) עורר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' זעם על כך שהגיע באיחור רב לדיון בנוכחתו, כפי שהבאנו כאן, התייחס השר לשאלות משפחות החטופים על דרישתם שיתמוך בעסקה, ושאלתם מה המחיר של עסקה כזו לעמדתו.
בדבריו אמר סמוטריץ': "במסגרת חשבון הנפש שלי, של ה-7.10 והלאה, החלטתי שאני לא חוזר ל-6 אוקטובר, לא בתוכן ולא בסגנון. הסוגיה שאתם מעלים היא אחת מהקשות והמייסרות, אבל גם אותה צריך לנהל בצורה עניינית כדי שהיא תועיל ולא תפלג. אין אחד שלא רוצה להחזיר את החטופים, יש לי תמונה שלהם ליד המיטה, אני מתפלל כל לילה לפני השינה עליהם, אני הולך לישון עם זה בלילה וקם בבוקר, אני קם עם כאב גדול, אני עוסק בזה מתוך מחויבות עמוקה לעשות הרבה מאוד כדי להחזיר את החטופים הביתה''.
 
קרדיט: ערוץ הכנסת
עוד הוסיף השר  ''לגבי שאלת המחיר אפשר לשים טיקט לקמפיין ציני. שאלת המחיר היא אחת הדילמות הערכיות, המוסריות והלאומיות הכי מורכבות והכי מייסרות. נניח שסינוואר יבקש עבור כל חטוף חי שנמסור לו 20 מתושבי העוטף שיוכל להרוג אותם, האם זה מחיר ראוי? לא. מה שסינוואר דורש עכשיו לשחרר מאות רוצחים עם דם על הידיים, כדי לשחרר חטופים חלילה הדבר הזה עלול להביא לרציחת הרבה מאוד יהודים. כשחמאס דורש את עצירת הממשלה כשהוא שורד בעזה, וזה אומר שהוא חזור להתחמש, לחפור מנהרות, לרכוש טילים, והרבה מאוד יהודים יכולים להירצח ולהיחטף ב-7 באוקטובור נוסף.''
''זו הדילמה'', הסביר סמוטריץ' ''והיא כואבת והאחריות שלנו כהנהגה זה לחשוב על דברים שלא רק כאן ועכשיו אלא גם מה ההשלכות הארוכות טווח של כל החלטה שלנו על ביטחונה של עם ישראל, עם עתידו של העם היהודי, זו דילמה קשה. אנחנו נהפוך כל אבן כדי להחזיר את כל החטופים אבל לא נתאבד באופן קולקטיבי". 
בתגובה לדבריו, החלו המשפחות בקריאות קצובות: "כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו". ולאחר מהומה בדיון הוצא הדיון להפסקה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה