השוק

סין לא רוצה להיות תלויה בדולר: "הופכת לגורם דומיננטי בשוק הזהב"

ברקע העליות בתקופה האחרונה במחיר הזהב, שהגיע לשיא בתאריך 20.5.2024 וחצה את רף ה-2,430 דולר לאונקייה, ביוליוס בר מעריכים כי בסין החלו מהלכים במטרה להיות גורם דומיננטי בשוק הזהב, ולהיות פחות תלויים בדולר האמריקאי
מערכת ice |  1
יוליוס בר (צילום shutterstock)
קרסטן מנקה, ראש מחקר הדור הבא בבנק ניהול העושר יוליוס בר, פרסמה היום (שני) את תחזית הבנק למהלכים של ממשלת סין, בנוגע לשוק הזהב. וזאת על רקע התנודתיות הגבוהה יחסית במחיר הזהב, מאז פרצה המלחמה בישראל והתערער המצב הבטחוני באזור כולו, מה שכמובן השפיע גם על מחירי הנפט.
מסקירת יוליוס בר עולה כי "בחודשים האחרונים, סין הפכה לגורם הדומיננטי המשפיע על מחירי הזהב. הביקוש להשקעות עלה שוב עקב הכלכלה המקומית המדשדשת, והבנק העממי של סין (PBoC) הגדיל את עתודות הזהב שלו. ההיגיון מאחורי רכישות הבנק המרכזי של סין פשוט אך עוצמתי: בזמנים של מתחים גיאופוליטיים מתמשכים, הוא מעוניין להיות פחות תלוי בדולר האמריקאי ובמקרים קיצוניים, פחות חשוף לסנקציות אמריקאיות".
"לפי החישובים שלנו," אמרו בבנק ניהול העושר והוסיפו: "עתודות הזהב של סין עלו ב-710 טון מאז תחילת 2022, כאשר כ-45% מהכמות דווחו רשמית על ידי הבנק העממי של סין. היתרה נאמדת על סמך יצוא מבריטניה לסין, למרות שלא נרשמו כיבוא. לפי הנחיות קרן המטבע הבינלאומית (IMF), זהב מוניטרי אינו חייב להירשם בסטטיסטיקות הסחר הרשמיות. עם זאת, החדשות שפורסמו ביום שישי האחרון (7 ביוני) על אי רכישות במאי גרמו ללקיחת רווחים בשוק הזהב. בנוסף, דו"ח שוק העבודה האמריקאי, שהיה טוב מהצפוי, הוביל לירידה של 3.5% במחירים, ככל הנראה בעקבות ריבוע פוזיציות מצד סוחרים ספקולטיביים בשוק החוזים העתידיים שהיו ממוצבים לשיעורי ריבית נמוכים יותר בארה"ב ורכישות נוספות על ידי PBoC".
עוד סברו בבנק כי "בהתחשב בכך שסין לא נהגה בעבר בשקיפות מלאה בדיווח על כל רכישותיה, ייתכן שהחדשות של יום שישי אינן משקפות את התמונה המלאה. יתרה מזאת, סין לא הייתה קונה קבועה של זהב בעבר. במקום זאת, היא ביצעה שלושה מסעות קנייה מאז 2014, ולאחר מכן הפסיקה למספר חודשים, מה שמעיד על רגישות למחיר. הדבר מצביע על כך שייתכנו מספר חודשים ללא דיווח על רכישות".
"עם זאת, אנו מאמינים שהתמונה הגדולה עדיין מצביעה על מגמת הגדלת עתודות הזהב של סין. ראשית, המתחים הגיאופוליטיים בין סין לארצות הברית לא צפויים להיעלם בקרוב, ללא קשר לתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב. רצונה של סין לגוון את חשיפתה לדולר אמור להימשך. שנית, למרות רכישותיה הנרחבות, חלקה של סין בזהב ביתרות המטבע שלה נותר פחות מ-5%, בהשוואה לממוצע העולמי של יותר מ-15%. נתון זה משאיר מקום לאפסייד (פוטנציאל לעלייה בערכו של נכס) משמעותי כאשר מודדים אותו על בסיס טון זהב". הוסיפו.

לסיום אמרו ביוליוס בר: "עם זאת, היעדר דיווחים על רכישות בחודשים הקרובים עלול להעיב על מצב הרוח השורי מאוד בשוק הזהב, וייתכן שיגרום לספקולנטים נוספים לרבע את הפוזיציות שלהם. אנו רואים בכך נסיגה זמנית, בהתחשב באמונתנו החזקה לגבי רכישות חזקות של בנקים מרכזיים ונכונות גבוהה יותר לשלם עבור זהב, המונעת על ידי גורמים פוליטיים ולא כלכליים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זהב
    ציקי 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי לא בגלל דולר. אולי היא צופה מלחמת עולם
    סגור