השוק

החיים בישראל יקרים מדי? לא תאמינו בכמה לעומת העולם

דוח מרכז טאוב חושף תמונת מצב קשה במדינה לאחר מלחמה ומשבר: יוקר המחיה בישראל נותר הגבוה ביותר במדינות ה-OECD, עם פער משמעותי של 38% מהממוצע במדינות ה-OECD. בתחום החברתי, המדינה נאלצת להתמודד עם אתגר המפונים הרבים מבתיהם בשל הלחימה, אם כי מספרם פחת לכ-25 אלף בלבד
מערכת ice |  3
מפת ישראל (צילום shutterstock)
ישראל נכנסת ל-2024 כשהיא נושאת בנטל כבד של השלכות המלחמה הממושכת שפרצה באוקטובר 2023. דוח "תמונת מצב המדינה" החדש של מרכז המחקר טאוב, מצייר תמונה עגומה של משבר כלכלי, ביטחוני וחברתי עמוק במדינה בתחומים רבים.
בתחום הביטחון, המספרים הם דרמטיים - עלייה חדה בנפגעי פעולות איבה ומשפחות שכולות, וקפיצה תלולה בהוצאות הביטחוניות שמסכנת את היציבות הפיסקאלית לטענת בנק ישראל. בתחום הכלכלי, נרשמה עלייה חדה במקבלי דמי אבטלה בעקבות אובדן מקומות עבודה, למרות מגמת התאוששות מסוימת.

יוקר המחיה בישראל נותר הגבוה ביותר במדינות ה-OECD, עם פער משמעותי של 38% מהממוצע במדינות ה-OECD. בתחום החברתי, המדינה נאלצת להתמודד עם אתגר המפונים הרבים מבתיהם בשל הלחימה, אם כי מספרם פחת לכ-25 אלף בלבד.  
בתחום הבריאות, ישראל ממשיכה להיות בתחתית הרשימה במדינות ה-OECD בהוצאה לנפש על שירותי בריאות. עם זאת, חלה ירידה דרמטית בניפוק תרופות אופיואידיות ממכרות. הדוח העלה גם ממצאים מדאיגים במגזר הערבי, עם עלייה דרמטית במקרי הרצח ב-2023. בנוסף, נמצאו פערים עצומים בהשקעה ברווחה בין הרשויות החזקות לרשויות החלשות יותר.
לסיכום, הדוח מצייר תמונה קשה של מדינה הנתונה במשבר כלכלי, ביטחוני וחברתי עמוק בעקבות המלחמה הארוכה. ישראל תצטרך להתגייס למאמץ לאומי כדי להתגבר על האתגרים הרבים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מחדל
    רוני 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החמדנים שמספקים לנו את המוצרים למחייתנו ניצלו את המלחמה לעליית מחירים .הממשלה במקום שתוציא צו חירום להקפאת מחירים בזמן מלחמה בשלב הראשון לא עושה כלום. זו ממשלת מחדל בכל התחומים.
    סגור
  • 2.
    יש מה לעשות בעניין יוקר המחיה. אין מי שיעשה (ל"ת)
    ממשןה כושלת כושלים 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    גועל נפש
    רפאלה 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ככה זה כשלייצן ממונה לתפקיד שאיין לו מושג בו
    סגור