השוק

לא רק בישראל: סוכנות הדירוג S&P מורידה את דירוג האשראי של צרפת

סוכנות דירוג האשראי S&P הודיעה על הורדת דירוג האשראי של צרפת, הכלכלה השנייה בגודלה באיחוד האירופי, מרמה של AA לרמה של -AA. הסיבה: נטל החובות שעל המדינה מאז משבר הקורונה, ויחס חוב תוצר שצפוי להישאר מעל ל-3%
מערכת ice | 
דירוג אשראי-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בסוכנות דירוג האשראי S&P החליטו להוריד את דירוגה של צרפת (אשר עלתה לאחרונה בכותרות בישראל מסיבות פוליטיות) מרמה של AA לרמה של -AA, לטענתם בשל חובות רבים אשר יובילו לעלייה ביחס החוב-תוצר של המדינה. חשוב לציין כי צרפת נחשב לכלכה השנייה בגודלה באיחוד האירופי, והיא מנסה להתמודד מאז משבר הקורונה עם נטל חובות כלכליים.
לטענת הסוכנות, החוב הכללי של המדינה עמד על 109% בשנת 2023, ועד 2027 הוא צפיו לצמוח לשיעור של 112%. עם זאת, הסוכנות ציינה לטובה את ההחלטה להעלות את גיל הפרישה בשנתיים ל-64, ומאמינים כי הכלכלה תמשיך לצמוח בעתיד. עוד נמסר כי יחס החוב-תוצר של המדינה צפוי להישאר מעל ל-3%, מה שייאלץ את להקצות כ-5% מהכנסות הממשלה רק עבור תשלום ריביות בשנים הקרובות.
בתגובה להחלטה, שר האוצר ברונו לה מר התחייב כי הגירעון הציבורי ירד מתחת ל-3% עד שנת 2027, והוסיף: "החוב שלנו מוצא בקלות קונים בשווקים. האג"ח של צרפת נותר באיכות גבוהה ואחד הנחשבים בעולם".
נזכיר כי סוכנות האשראי מוד'יס הודיעה על הורדת דירוג האשראי של ישראל בחודש פברואר, מרמה של A1 לרמה של A2. עם זאת, בממשלה מיהרו "להרגיע" ולציין כי הכלכלה של ישראל איתנה, והסיבה היחידה להורדה היא העובדה כי המדינה נמצאת במלחמה ממושכת.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה