השוק

לפידות קפיטל מסכמת רבעון מוצלח: עלייה ברווחים ל-82 מיליון שקל

לפידות קפיטל במגמת עלייה: החברה מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2024. החברה ממשיכה לשמור על רווח נקי גבוה לבעלי המניות בסך כ-50 מיליון שקל ואף הרווח הנקי שלה עלה ב-4% והסתכם ב-82 מיליון שקל 
מערכת ice | 
יעקב לוקסנבורג (צילום מתוך אתר דניה סיבוס)
קבוצת לפידות קפיטל, העוסקת בביצוע קידוחי נפט ומים והשקעות בחברות שונות בישראל ובעולם, מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2024. בקבוצה ניתן למנות את החברות: דניה, אפריקה ישראל מגורים וסאני תקשורת ותוצאותיהן נכללות גם הן בדוח הנוכחי.
הרווח הנקי של לפידות קפיטל, רשם עלייה של 4% ולעומת 79 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, הוא עומד כעת על 82 מיליון שקל. הרווח הנקי של בעלי המניות של לפידות הסתכם בכ-50 מיליון שקל, סכום זהה לזה שפורסם בדוח של הרבעון המקביל אשתקד.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של 20 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון הראשון כך שמצטבר הכריזה לפידות דיבידנדים בשנת 2024 בסך כ-30 מיליון שקל. סך הדיבידנד עליו הכריזו כלל חברות הקבוצה במהלך שנת 2024 הסתכם ב-138 מיליון שקל, מתוכם כ-91 מיליון שקל חלקה של לפידות.
דניה, הינה חברה בנייה ותשתיות הפועלת בישראל והיא מוחזקת על ידי לפידות בשיעור של 75%. החברה, סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות בהיקף של 1.38 מיליארד שקל , גידול של 4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של דניה ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם בכ-42 מיליון שקל.
חברת אפריקה מגורים, אשר פועלת בתחום הנדל"ן ומחוזקת בשיעור של 51%, מכרה במהלך הרבעון הראשון 118 יחידות דיור לעומת 74 יחידות דיור במהלך הרבעון הראשון לשנת 2023. שיעור הרווח הגולמי לרבעון הראשון של 2024, נשמר על 23%.
בדומה לרבעון המקביל, החברה סיימה את הרבעון הנוכחי עם רווח נקי של 23 מיליון שקל. לצד המשך מגמת הורדת המינוף, קיטון בחוב ב-130 מיליון שקל במהלך הרבעון הראשון לשנת 2024, דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של 15 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון.
סאני תקשורת, המוחזקת על ידי לפידות בשיעור של 52%, רשמה עלייה של 35% בהכנסות ברבעון, כאשר  לעומת הנתונים של בתקופה המקבילה אשתקד אשר עמדו על 240 מיליון שקל, כעת היקף המכירות נעמד בסכום של 324 מיליון שקל.
אריק שפיר, סגן יו"ר לפידות קפיטל, התייחס לנתונים ומסר: "שנת 2024, התחילה כשישראל בעיצומן של מלחמה, טלטלות חברתיות ופוליטיות המשפיעות על השוק הישראלי. הקבוצה השכילה בשנתיים האחרונות להגדיל את הנזילות תוך הקטנת החוב והמינוף בלפידות ובקבוצה כולה".

אריק שפיר, צילום: רמי חכם
שפיר, המשיך בדבריו: "תקופה זו של שינויים בסביבה העסקית, עלויות ריבית גבוהות ומצוקת האשראי במשק וחברות הקבוצה המייצרות ערך משמעותי למשקיעים, מאופיינות בתזרים מזומנים חזק, נזילות משמעותית, גמישות רבה ומינוף אפסי, מאפשרים לנו לבחון עסקאות משמעותיות המתבססות על העקרונות שהנחו אותנו בעבר. אנחנו גאים בהיותנו אי של יציבות בשוק הישראלי ובטוחים שנמשיך להציג עוצמה פיננסית בכל חברות הקבוצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה