השוק

נמל אשדוד מצמצם את הפסדים; הכנסות הנמל - 214 מיליון שקל

הרבעון השני היה רבעון של מלחמה שפגעה בשינוע הסחורות לישראל וממנה ומכאן ההשוואה המתבקשת בדוחות נמל אשדוד היא לרבעון הרביעי של 2023 שאז פרצה המלחמה; ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-214 מיליון שקל לעומת 205 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023
ניצן כהן | 
נמל אשדוד (צילום מני בן הרוש)
נמל אשדוד הוא ציר תעבורה ומסחר מרכזי בכלכלה הישראלית ומכאן שיש לבחון אותו באספקלריה שלוקחת בחשבון את המלחמה וההשפעות שלה על שינוע הסחורות דרך הים מישראל ואליה ומכאן שההשוואה המתבקשת (או שלא) היא לרבעון הרביעי של 2023 כשפרצה המלחמה ופחות לרבעון המקביל שאז שינוע הסחורות לישראל וממנה היה סביר למדיי.
אז אנחנו מסתכלים על הדברים הדרך הזו הרי שנמל אשדוד הצליח לצמצם את ההפסדים שלו (מרבעון רביעי של השנה שעברה לרבעון הראשון של השנה) וגם שורת ההכנסות התאוששה. הכנסות הנמל הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-214 מיליון שקל בהשוואה ל-205 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה שעברה.
במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 הפסיד הנמל 7 מיליון שקל הכוללים הוצאות חד פעמיות בסכום של כ-8 מיליוני ש"ח, זאת, בהשוואה לרווח נקי של 40 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
ההפסד התפעולי ברבעון הראשון של השנה עומד על 24 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי  44 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023. ברבעון הרביעי של 2023 נרשם הפסד תפעולי של 33 מיליון שקל. 
כדי להבין את השפעת המלחימה על הנמל כדאי להציץ למגזרי הפעילות שלו. במגזר המכולות היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל, בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2024, הסתכם ב-168 אלף מכולות בהשוואה ל-180 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד. במגזר הרכבים – בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2024 נפרקו בנמל כ-7 אלף רכבים לעומת כ-43 אלף רכבים בתקופה המקבילה אשתקד.
במגזר התפזורת בסה"כ נפרקו ונטענו כ-2.1 מיליון טון תפזורת כמעט ללא שינוי ביחס להיקף שנפרק ונטען ברבעון המקביל אשתקד. בנמל אומרים כי נרשמה עלייה בייבוא מוצרי גרעינים ומנגד ירידה בייבוא גרעינים לאור המצב בעזה. 
היקף המטען הכללי הסתכם ב-181 אלף טון בהשוואה ל-298 אלף טון בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 39%. בנמל אומרים כי הקיטון נובע בעיקר בשל ירידה ביבוא מתכות ועצים המהווים מרכיב עיקרי במגזר המטען הכללי, ענף הבנייה טרם התאושש ברבעון הראשון של שנת 2024. עוד אומרים בנמל כינתח השוק של החברה במתכות עלה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד אמר: "נמל אשדוד מוכיח את אחריותו הלאומית וחשיבותו למשק בתקופה מורכבת זו. כנמל לאומי אנו נדרשים לשיקולים לאומיים לצד שיקולים עסקיים תחרותיים.
"אנו פועלים במלא הכוח על מנת לדאוג שהנמל יהיה פתוח עבור המשק ובטוח עבור עובדנו. ברבעון זה ניתן להבחין בהאטת הפעילות המשקית כתוצאה מהשלכות המלחמה, דבר המשפיע באופן ישיר על התוצאות שלנו. אנו פועלים בסביבה תחרותית ועושים את המיטב על מנת להתמודד בה כראוי למרות המצב הבטחוני."
דודי אמסלם, השר לשיתוף פעולה אזורי אמר: "חברת נמל אשדוד, עובדיה ומנהליה, עושים עבודת קודש, במיוחד בתקופה מורכבת זו. מלחמת חרבות ברזל שנכפתה עלינו משפיעה על כולנו, ובנמל אשדוד עושים את כל המאמצים כדי להתמודד עם ההשלכות ולהמשיך לספק שירות מקצועי ותוצאות חיוביות.
"נמל אשדוד חשוב למשק הישראלי ותורם לו רבות, בכל עת שנדרש. אני מודה לכל עובדות ועובדי הנמל על לילות כימים שהם עושים למען הצלחת החברה, יישר כוח לכל העוסקים במלאכה המרובה."
אלי בר יוסף, המנכ"ל בפועל של חברת נמל אשדוד: "התוצאות הכספיות של הנמל ברבעון הראשון של השנה משקפות את השפעת המלחמה. ניתן להבחין בשיפור של 9 מיליוני ש"ח בהכנסות לעומת רבעון 4 בשנת 2023, בו פרצה מלחמת חרבות ברזל. הצגנו תזרים חיובי ולהערכתנו ברבעונים הבאים נדביק את הפער לתקציב החיובי שחזינו טרם המלחמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה