השוק

מנכ"לית אל על: "אנחנו במצב של 3 אנשים על שני מקומות פנויים"

מנכ"לית אל על דינה גננסיה בן טל אומרת שיש בעיה של מקומות פנויים על הטיסות, בעיקר בגלל ביטולי החברות הזרות: "אסור לשכוח, הצוותים שלנו הם הטייסים של חיל האוויר והמכונאים של חייל האוויר ויש מחסור בצוותים"
ניצן כהן |  11
מנכ״לית אל על, דינה בן אל גננסיה (צילום גיא כושי ויריב פיין, פלאש 90/ משה שי)
מנכ"לית אל על דינה גננסיה בן טל אומרת היום אחרי פרסום הדוחות המצוינים של אל על כי יש מחסור ניכר במקומות פנויים על הטיסות, ויש מחסור בצוותים וזה יוצר מצב בו יש 3 אנשים על כל שני מקומות פנויים.
"צריך לזכור" היא אומרת "הצוותים שלנו הם הצוותים של חיל האוויר. אלה אותם טייסים ואותם מכונאים וזה יוצר לנו מגבלה של צוותים. כשאנחנו מדברים על המלצות להגביר טיסות אנחנו צריכים להבין שיש מגבלות לחברות ישראליות. בכל נתיב שאנחנו מוציאים מטוסים אליו אנחנו צריכים אבטחה, יש לנו סממנים ישראליים וזה יוצר איומים שמחייבים אותנו להתמודד איתם".
עוד אומרת בן טל כי אל על מנהלת מדיניות מוקפדת של טיסות: "שימו לב מה קורה בארה"ב, היכולת לעלות על טיסה היא מוגבלת, עכשיו תארו לעצמכם שאנחנו צריכים להכשיר צוותים שחיל האוויר צריך אותם. אנחנו טסים למקומות כשיורים כתב"מים וכשנוחתים צריך אבטחה בהתאם. זה יותר לחצים עלינו".
"אם מישהו חושב שהוא יכול לדבר איתי שאסדר עוד טיסות. אני אומרת לכם, אין לי מקומות פנויים בצד. יש את משפחות החטופים, יש חיילי מילואים וכל זה כשאין חברות זרות שטסות לכאן. כל הלחץ עובר אלינו ואנחנו מנסים להתמודד עם לחץ כבד".

באשר למחירים אומרת בן טל: "אין כאן ניצול מצב. כשיש אזעקות בתל אביב, חברות זרות מסתובבות ולא נוחתות כאן ולא היה אחד שלא התקשר וביקש לעזור. אנחנו קודם כל מוסיפים קיבולת כמה שאפשר, כמה שאנחנו יכולים. המטוס האחרון שלנו הושמש לא מזמן. כל מה שיכולנו להוסיף הוספנו כדי לעמוד בצורך הישראלי. אין לנו מושב אחד ריק.
"כשכל המושבים מלאים ואם אני רוצה לנהל את הקיבולת באחריות ואנחנו מודעים לביקורת של הצרכן הישראלי שרוצה לשנות ולבטל וכשאיזי ג'ט מבטלת טיסה לאתונה ואין טיסות והצלחנו להוסיף טיסה, וכולם רוצים לטוס במחיר של איזי ג'ט מלפני שנה ואין דבר כזה היום.
"מחצית מרוכשי הכרטיסים קנו במחירים דומים מאוד לשנה שעברה. מי שיש בעיה זה החצי השני שהזמין ברגע האחרון או בוטלה הטיסה שלו והם הגיעו לקצה ברגע האחרון אבל 50% קנו במחירים זהים או נמוכים מהשנה שעברה.
"כשאנחנו מחברים את המספרים אנחנו רואים שהמחירים מול השנה שעברה ביחס לק"מ, אנחנו מדברים על רמות מחירים שעלו בצורה דומה למצב של עודף ביקוש. כל אחד מסתכל על רמת ההכנסות והרווח שהם גבוהים אבל שמרנו על רמות התייעלות ואתם זוכרים את התוצאות בעבר והתייעלנו.
"פעילות המטען - השמשנו מטוס מהר מאוד ונתנו מענה לישראל לקרגו. סגרנו קווים פחות יעילים והתמרכזנו לצמתים כמו אירופה, ארה"ב ותאילנד. לצד כל הדבר הזה כשמנהלים חברת תעופה אזרחית זה לא פשוט ואנחנו חייבים לדאוג לעתיד ויש תוצאות יפות וברבעון הזה הכנסנו הזמנה לדרימליינר שיגיע בחודשים הקרובים ועוד שניים שיגיעו בשנתיים הבאות".
עוד אמרה בן טל: ״אם תחכו לרגע האחרון לא תמצאו כרטיס ב-250 דולר לרומא. תזמינו מראש״.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    אל על
    נוני פעמוני 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חזרתי אתכם מאחר ולא היה לי בררה לקחת הרבה מאוד כסף על כיוון אחד אבל תיזכרו שכל זה יגמר לא ישכחו לכם את זה תאמינו לי היה לכם רוחים עצומים על חשבון הנוסע לא שהמנכלית כזאת מוכשרת אבל לא לדאוג יבואו אתכם חשבון מוצצי דם
    סגור
  • 9.
    הם לקחו את הכסף שלנו מהמדינה כדי לשרוד בקורונה
    יוני 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ועכשיו הם גונבים לנו כסף במחירים מופקעים. גנבים.
    סגור
  • 8.
    אז בגלל זה אתם מעלים מחירים
    מתמידה 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגזמתם ונסחפתם בהעלאת המחירים.
    סגור
  • 7.
    מנצלים מה הגדולה?
    יעקבי 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בזמנים רגילים להפך.
    סגור
  • אני לא טס יותר אל על בחיים ,לא טס, לא תס יותר
    זגלו 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני לא טס יותר אל על בחיים ,לא טס, לא תס יותר
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    חברת הבית שלנו תמיד טסים אל על
    לימור 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל הכבוד יש אנשים שתמיד ממורמרים ומתלוננים על כל דבר טוב שיש את אל על שהוכיחה את עצמה אנחנו משתדלים תמיד לטוס באל על ושווה כל שקל
    סגור
  • 5.
    ממש חוכמה שאתם החברה היחידה שטסה
    דנה 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חזירות ללא גבולות
    סגור
  • 4.
    אמן תפשטו את הרגל ותיסגרו לצמיתות נצללנים (ל"ת)
    דורי 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 3.
    לעולם לא נשכח את החזירות של אלעל - לא נטוס איתם לעולם. (ל"ת)
    עמרי 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 2.
    אל על חוכרת מטוסים עם צוותים זרים וגם אלו עלולים לבטל (ל"ת)
    יעלה 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    חזירות ללא גבולות
    ערן 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ״ אנחנו מדברים על רמות מחירים שעלו בצורה דומה למצב של עודף ביקוש״ אתם קולטים את המשפט חסר ההיגיון הזה? אם מושב עולה 300$ ויש 200 מקומות. למה שהמחיר ישתנה אם יש 200 לקוחות שמעוניינים או 300 לקוחות שמעוניינים? ואל תספרו לי על היצע וביקוש. זה נקרא חזירות אם כמות המתעניינים עולה והחברה מכפילה את המחיר
    סגור