השוק

עלבד מסכמת רבעון חזק: הרווח הנקי מפעילות נמשכת גדל ב-37%

חברת עלבד מפרסמת את התוצאות הכספיות העולות מדו"ח הרבעון לשנת 2024. הכנסותיה הרבעוניות הסתכמו בכ-416.2 מיליון שקל. בנוסף, הרווח הנקי מפעילות נמשכת הסתכם בכ-9.5 מיליון שקל לעומת כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל – עלייה של כ-37%

מערכת ice | 
יעקב חן (צילום רמי זרנגר)
עלבד, חברה בינלאומית לייצור מגבונים לחים למותגים פרטיים והספקית הגדולה בארה"ב לייצור טמפונים למותגים פרטיים, פרסמה אמש (שלישי) את התוצאות הכספיות העולות מדו"ח הרבעון הראשון לשנת 2024.
על פי הנתונים העולים מדו"ח הרבעון של חברת עלבד, ניתן להבחין כי ההכנסות הסתכמו 
בכ-416.2 מיליון שקל לעומת כ-413.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, מדובר בעלייה של כ-1%. לטענת הנהלת עלבד, העלייה בהכנסות נובעת מגידול במכירות בתחום המגבונים הלחים בניכוי הקיטון במכירות בתחום ההיגיינה הנשית.
לצד זאת, החברה מציינת כי היקף המכירות בחו"ל מהווה כ-91% ממחזור המכירות וקיימת לחברה חשיפה לשינויים בשערי החליפין. בנוגע להשפעת השינויים בשערי החליפין בתקופת הנוכחית מול התקופה המקבילה בשנה שעברה,  נרשם גידול של כ- 4% בהכנסות. 
עוד עולה מהדו"ח, כי חברת עלבד רשמה הישג מרשים בגזרת הרווח הגולמי. הרווח הגולמי הסתכם בכ-84 מיליון שקל לעומת כ-77.8 מיליון שקל ברבעון המקביל – עלייה של כ-8%. מקור העלייה ברווח הגולמי הינו בגידול במכירות ושיפור הרווחיות בתחום פעילות המגבונים הלחים.
הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות הסתכם בכ-25.7 מיליון שקל לעומת כ-17.6 מיליון שקל ברבעון המקביל – עלייה של כ-46%. עוד מציינת חברת עלבד, כי ה-EBITDA מפעילות נמשכת, הסתכם בכ-48.3 מיליון שקל לעומת כ-38.3 מיליון שקל ברבעון המקביל , מדובר בעלייה של כ-26%.
מלבד זאת, הנהלת החברה מכריזה על הישג משמעותי גם בגזרת הרווח הנקי. על פי הנתונים, ניתן להבחין כי הרווח הנקי מפעילות נמשכת הסתכם בכ-9.5 מיליון שקל לעומת כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל – מדובר בעלייה של כ-37%.
הרווח הנקי הסתכם בכ-14.5 מיליון שקל לעומת כ-1.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, וכלל רווח מפעילות מופסקת (של המגבונים בארה"ב) של כ-5 מיליון שקל כתוצאה מהסכם הפשרה שגובש לשחרור הפיקדון וסיום הסכם השכירות עבור המרכז הלוגיסטי בהשוואה להפסד ברבעון המקביל אשתקד. 
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-31.5 מיליון שקל לעומת כ-34.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, בשנה שעברה תזרים המזומנים כלל מימוש מלאי של פעילות המגבונים בארה"ב בסך של כ- 19 מיליון כחלק מהסכם הרכישה. בנוסף לכך, הנהלת עלבד מכריזה כי ההון עצמי של החברה מסתכם ב-416.6 מיליון שקל, ומהווה כ-26.7% מסך המאזן. 
יעקב חן, מנכ"ל החברה: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2024 משקפות את המשך יישום תוכנית המיקוד וחיזוק מיצובה הפיננסי של עלבד. אנו מדווחים הרבעון על גידול במכירות פעילות המגבונים הלחים באירופה, לצד שיפור בעלויות והגעה לרווחיות תפעולית במגזר זה הגבוהה מ-7% מסך ההכנסות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה