השוק

הריבית תרד בספטמבר? יוליוס בר מפרסם תחזית אופטימית

כבר כמה חודשים שהאינפלציה בארצות הברית יחסית נמוכה, ומאז חודש יוני האחרון לא חצתה את סף ה-4%. דיוויד קוהל, כלכלן ראשי ביוליוס בר, בהצהרה מעודדת: "העובדה שלא נרשמה אינפלציה גבוהה מהצפוי, מעלה את הסיכויים שהפד יוריד את הריבית בוועידת השווקים הפתוחים בספטמבר"

מערכת ice | 
יוליוס בר (צילום shutterstock, vecteezy)
לדברי דיוויד קוהל, כלכלן ראשי בבנק ניהול העושר יוליוס בר, "האינפלציה בארצות הברית עלתה לרמה של 3.4% באפריל, כאשר מחירי האנרגיה הגבוהים המשיכו להגביר את האינפלציה גם במחירי הסחורות. עם זאת אינפלציית הליבה, קרי אינפלציה ללא רכיבי מזון ואנרגיה, האטה בחודש אפריל, כמו גם מחירי שירותים אחרים. הנתונים היו מעט רכים יותר מהצפוי, ובכך חיזקו את ההערכה שהאינפלציה ממשיכה לרדת, אם כי בצורה תנודתית למדי ובלתי צפויה.
"נתוני המחירים ליצרן שכבר פורסמו, יחד עם פרסום מדד המחירים לצרכן, מצביעים על כך שגם מדד האינפלציה המועדף של הבנק הפדרלי מדד הוצאות הצריכה הפרטית ללא מזון ואנרגיה (מדד אינפלציה אלטרנטיבי), יהיה רך יותר בחודש אפריל. 
לדברי קוהל, "העובדה שלא נרשמה אינפלציה גבוהה מהצפוי מחזקת את הביטחון שלנו בתחזית שלפיה יוריד הבנק הפדרלי את ריבית היעד בוועידת השווקים הפתוחים בספטמבר. במקביל, נתוני המכירות הקמעונאיות בארצות הברית לחודש אפריל מצביעים על האטה בביקוש, מה שמקטין את הסבירות לעליות מחירים חדות ומגביר את הביטחון שהאינפלציה בארצות הברית תחווה מגמת ירידה בחודשים הקרובים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה