השוק

יוליוס בר מעריך: "האינפלציה אמורה להאט לרמה של 3.4% באפריל"

דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי בבנק יוליוס בר, פרסם את נתוני ניתוח הריבית והאינפלציה בארה"ב וציין: "ייתכן שנתוני האינפלציה בחודש אפריל יעניקו הזדמנות לפד להוריד את הריבית בספטמבר"

מערכת ice | 
יוליוס בר (צילום shutterstock)
לאחר שאמש (שלישי) הכריז יו"ר הבנק הפדרלי, ג'רום פאואל, כי הוא מעריך שהאינפלציה תמשיך לרדת בשנת 2024 ואף ציין כי הבנק משאיר את הריבית בארה"ב ברמתה הגבוהה מאז שנת 2001, היום (רביעי) מפרסם דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר, את נתוני ניתוח הבנק בנושא הריבית בארה"ב. 
על פי הממצאים העולים מתוך הניתוח שביצע הכלכלן הראשי של בנק ניהול העושר, עולה כי נתונים כלכליים חלשים בארצות הברית העלו את הציפיות להורדות ריבית מצד הפד. בהתאם לכך, ציין הכלכלן הראשי, כי לנתוני האינפלציה לחודש אפריל יש פוטנציאל לחזק מגמה זו ובכך לתמוך בתחזיותינו להורדת ריבית בישיבת ועדת השווקים הפתוחים של הפד (FOMC) שתתקיים בחודש ספטמבר. 
עוד הוסיף הכלכלן הראשי: "מחירי הדלק הגבוהים צפויים להוביל לכך שהעלייה החודשית במדד המחירים לצרכן תהיה חדה למדי". על אף דברים אלו, הדגיש קוהל כי שיעור הליבה, המשקף בצורה טובה יותר את מגמת האינפלציה על ידי ניכוי רכיבים תנודתיים כגון מחירי המזון והאנרגיה, צפוי להציג עלייה חודשית רכה יותר במחירים.
לטענת הכלכלן של ניהול בנק העושר "יוליוס בר", האינפלציה הנוכחית מתקיימת בשל לחצי עליות המחירים שהתרחשו לאורך השנה אשר השפעתם עדיין מורגשת. לצד זאת, ציין קוהל: "אין כמעט גורמים חדשים העלולים לדחוף את האינפלציה כלפי מעלה. אינדיקציות חשובות לדעיכת גורמי האינפלציה הינן ההתקררות שדווחה בשוק העבודה, אשר צפויה להאט את צמיחת השכר בהמשך השנה, והיעדר לחצים על שרשראות האספקה".
לדבריו של קוהל, האינפלציה צפויה להאט לרמה של 3.4% באפריל, ושיעור הליבה צפוי לרדת ל-3.6%, בהשוואה ל-3.5% ו-3.8% בהתאמה בחודש מרץ.  "לא מדובר בנתון שמשנה את כללי המשחק, אך הוא מצדיק את הצפי להורדת ריבית בישיבת ה-FOMC בספטמבר, ואמור לשים קץ לספקולציות כי על אפשרות להעלאת ריבית מצד הפד", כך הסביר הכלכלן הראשי בבנק "יוליוס בר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה