השוק

למרות המשבר בנדל"ן: הכנסות דניה זינקו לכ-1.4 מיליארד שקל ברבעון

דניה, חברת הבניה והתשתיות הגדולה בישראל, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2024, המשקפות שמירה על יציבות בצבר העבודות, בהכנסות וברווח, לצד איתנות פיננסית גבוהה, זאת למרות התקופה המאתגרת שחווה ענף הנדל"ן בישראל. החברה תחלק דיבידנד של 40 מיליון שקל
מערכת ice | 
רונן גינזבורג, מנכ״ל דניה (צילום סיון פרג׳)
דניה, חברת הבניה והתשתיות הגדולה בישראל, דיווחה הבוקר (רביעי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2024, המשקפות שמירה על יציבות בצבר העבודות, בהכנסות וברווח, לצד איתנות פיננסית גבוהה, זאת על רקע התקופה המאתגרת שחווה ענף הנדל"ן בישראל על רקע מלחמת "חרבות ברזל". 
הכנסות החברה ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכמו בכ-1.38 מיליארד שקל, גידול של 4% בהשוואה לכ-1.33 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, וגידול של כ-7% ביחס לרבעון הקודם. 
צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף הרבעון הראשון לשנת 2024 עמד על כ-13.2 מיליארד שקל (ללא פרויקט הקו הכחול). זאת לעומת צבר הזמנות של כ-12.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד וצבר של כ-13.3 מיליארד שקל בסוף שנת 2023. לאחר תאריך המאזן התקשרה החברה בפרויקטים נוספים בהיקף של כ-500 מיליון שקל.
תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם לסך של כ-43 מיליון שקל, בהשוואה לכ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בקופת החברה כ–922 מיליון שקל ולחברה אין חוב תאגידי. הכנסות המימון נטו ברבעון הראשון הסתכמו בכ-9 מיליון שקל, ונבעו בעיקר מהכנסות ריבית על פיקדונות.
הרווח הנקי של דניה ברבעון הראשון של 2024 הסתכם בכ-43 מיליון שקל, בהשוואה לכ-40 מיליון שקל ברבעון הקודם וכ-50 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה הנ"ל מיוחסת להשפעת מלחמת חרבות ברזל על לוחות הזמנים ועל עלויות הפרויקטים בעיקר במגזר התשתיות שקיבלה ביטוי כאמור בתוצאות הפעילות ברבעון הנוכחי. נכון למועד הדוחות,  החברה פועלת אל מול מזמיני העבודה בפרויקטים השונים לצורך התאמת לוחות הזמנים ועדכון עלויות הפרויקט, ככל ונדרש.
דיבידנד - דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של 40 מיליון שקל. החברה מחלקת בעקביות, מאז הנפקתה, מדי רבעון דיבידנדים לבעלי מניותיה. ההון העצמי של החברה ביום 31.03.2024 הסתכם בכ-764 מיליון שקל.
רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה, מסר: "דניה מסכמת רבעון ראשון לשנת 2024 בצל מלחמת חרבות ברזל ושומרת על צבר עבודות גבוה של כ-13 מיליארד שקל. השפעת המלחמה לרבות המחסור בעובדי בניין, מחירי התשומות ויתר השלכות המלחמה מאתגרות את החברה, בדגש על תחום התשתיות. לחברה כלים משמעותיים לצלוח תקופה מאתגרת זו ולהמשיך ולבצע את פרוייקטי הביצוע בצורה הטובה ביותר, תוך שמירה על רמה מקצועית גבוהה ביותר, תוך הקפדה על איכות ולוחות זמנים ועל חוסן פיננסי איתן".
יעקב לוקסנבורג, יו"ר דירקטוריון דניה, מסר: "גם בתקופת המלחמה, דניה מסיימת את הרבעון הראשון של שנת 2024 עם תוצאות טובות, הודות ליכולת ביצוע מהטובות בענף, פיזור גיאוגרפי של הפרויקטים, יתרות מזומנים גבוהות והיעדר החוב התאגידי. דניה תמשיך להוביל את המשק ולתרום לצמיחתו מתוך חזון אמיתי בבנייתה ופיתוחה של הארץ, הן בתחום הבניה והם בתחום התשתיות, תחומים להם אנו צופים גידולים בביקוש ובתקציבי המדינה בהתאמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה