השוק

מודיס על החברות הביטחוניות הישראליות: הרווחים יגדלו בקצב דו-ספרתי

ניתוח ענפי שעשתה חברת דירוג האשראי מודיס על החברות הביטחוניות הישראליות מגלה שהתחזיות מדברות על עלייה ברווחים בקצב דו-ספרתי וזה המון; למרות זאת מדרוג מאשררת את הדירוג של רפאל
ניצן כהן | 
עליות חדות בבורסה (צילום pixabay)
בשל העובדה שהפעילות של החברות הביטחוניות נמצא תחת מגבלות פרסום משמעותיות (באופן טבעי) הרי שקשה לנתח את החברות האלה כי הרי לא דין הסכם עם מדינה אחת כדין הסכם עם מדינה שניה וכן הלאה. לעתים, וכמו שקרה במלחמה בישראל, הרי שהחברות הביטחוניות היו צריכות להטות את המשאבים שלהן לייצור מקומי וזה אומר הטיית מעט משאבים (יחסית) לפעילות יצוא שעשויה להיות רווחית יותר לחברה וכן הלאה.

אם כן, מודיס ניתחה את ענף התעשיות הזה בישראל  (תוך שמדרוג מאשררת את דירוג האשראי של רפא"ל) ומגיעה למסקנה שהרווחיות של החברות האלה תגדלנה בקצב דו-ספרתי כשהסיכון הוא פרק הזמן שעובר (הארוך יחסית) מהרגע שממשלה מזמינה את החימושים ועד שהיא מאשרת אותן תקציבית וכמובן גם משלמת בפועל. זה יוצר פער בין ההוצאה להכנסה של החברות האלה שפוגם בדירוג החוב שלהן.
"בשנת 2024 אושרר אופק חיובי לענף התעופה והביטחון בעיקר עקב העלייה במתחים הגיאופוליטיים והקונפליקטים הצבאים בעולם" כותבים האנליסטים של מודיס) "אלו משתקפים בעלייה בתקציבי הביטחון בעולם".
"מודיס מניחים שלאור הסיטואציה הנוכחית, החברות בענף יגדילו את רווחיותן התפעולית בקצב דו ספרתי ב- 12 עד 18חודשים הבאים. עם זאת, במדרוג מציינים כי עלולים להיות פערי זמן (עיתוי) בין אישורי תקציבי הביטחון ועד ליצירת הכרה בהכנסות בחברות הביטחונית לאור גם מח"מ פרויקטים ארוך". הם כותבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה