השוק

אחד העיתונים המוכרים בעולם לא יימכר לאמירויות - וזו הסיבה

לאחר מחאה של גורמים במפלגה השמרנית בבריטניה וחוק שצפוי לעבור בחודש הקרוב, הכריזה RedBird IMI כי לא תמשיך בעסקה לקניית קבוצת טלגרף. רבים הזהירו מפני פגיעה אפשרית בחופש הביטוי. מי הם הגורמים החדשים שמתעניינים בגוף התקשורת?
מערכת ice | 
עיתונים-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
לאחר פרסום החקיקה החדשה בבריטניה, החברה מאיחוד האמירויות החליטה שלא לרכוש את קבוצת הטלגרף. חברת RedBird IMI וויתרה על העסקה בעקבות החקיקה החדשה ומחאה מצד פעילים במפלגה השמרנית, כך פורסם בעיתון הגרדיאן. כעת, חברות אחרות מציעות לרכוש את קבוצת העיתונים הפופולארית.
חברת RedBird IMI ממומנת על ידי מנסור בן זאייד אל נהיאן, סגן נשיא איחוד האמירויות וחברת RedBird Capital האמריקנית. על-פי הדיווחים, החברה החלה לשלוט באופן פעיל בעיתון הטלגרף בדצמבר כאשר שילמה את חובותיו המשפחתיים של בעליו של קבוצת טלגרף. 
 
החוק הבריטי החדש, שקובע כי מדינות זרות, או אנשים המקושרים למדינות זרות, לא יכולים להחזיק בנכסים הקשורים לעיתונים. כאשר החוק פורסם בחודש שעבר החלו השמועות על כך שהעסקה בין החברה לעיתון לא תצא לפועל, למרות ההערכות הקודמות. 
עיתון הטלגרף מקושר לשמרנים בבריטניה. חבריי המפלגה השמרנית התנגדו באופן פומבי לעסקה תחת טענות של פגיעה בחופש הביטוי. ההצעה, שצפויה להפוך לחוק בחודש הבא, הבריחה את החברה באיחוד האמירויות. המדינה ממנה מגיעה החברה הואשמה בעבר בדיכוי עיתונאים וחופש הביטוי
בשנה שעברה, כאשר הודיעה חברת טלגרף שהיא עומדת למכירה, הציעו יותר מ-20 חברות לרכוש את קבוצת העיתונים. על כולם גברה RedBird IMI, אבל כעת חברות רבות מראות התעניינות משותפת. בין החברות גם חברות עיתונים ותקשורת כמו הדיילי מייל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה