השוק

בהובלת סם אלטמן: הסטארטאפ הישראלי החדש משלים גיוס מרשים

הסטארטאפ הישראלי Apex נחשף לראשונה עם פלטפורמת אבטחת בינה מלאכותית שמאפשרת זיהוי בזמן אמת, חקירה ותגובה מהירה של מתקפות סייבר בעולם ה-AI. החברה מדווחת על גיוס סיד של 7 מיליון דולר, בהובלת מספר אנג'לים כשהבולט שבהם הוא סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI
מערכת ice | 
מייסדי Apex (צילום בן חכים)
הסטארטאפ הישראלי החדש Apex נחשף היום (חמישי) לראשונה עם פלטפורמת אבטחת בינה מלאכותית שמאפשרת זיהוי בזמן אמת, חקירה ותגובה מהירה של מתקפות סייבר בעולם ה-AI.
הפלטפורמה החדשה תאפשר זיהוי אירועים חשודים ומתקפות AI ותסייע לארגונים להשתמש בטכנולוגיות החדשניות בצורה בטוחה. החברה מדווחת על גיוס סיד של 7 מיליון דולר, בהובלת סקויה קפיטל ואינדקס ונצ'רס ובהשתתפות מספר אנג'לים כשהבולט ביניהם הוא סם אלטמן, מנכ״ל OpenAI. מדובר בהשקעה ייחודית מצד סקויה אשר לא מרבה להשקיע בחברות בישראל בשלב הסיד.
 
Apex הוקמה על ידי מתן דרמן שמכהן כמנכ"ל החברה ותומר אבני המכהן כסמנכ"ל המוצר. מייסדי החברה הם בעלי ניסיון רב בתחום הסייבר, הכירו ועבדו יחד במהלך שירותם הצבאי ביחידת 8200. מתן, התגייס לתוכנית תלפיות שבסיומה שובץ ביחידה 8200 בה שירת כ-15 שנים והשתחרר בדרגת סא"ל.
תומר התגייס לחטיבת המחקר, ולאחר מכן עבר ל-8200, שם ביצע תפקידי קצונה שונים ובתפקידו האחרון שימש כראש מדור מחקר. לאחר שחרורו מהצבא עבד כמשקיע בחברות סייבר, דאטה ו-AI בקרן הון סיכון בלאמברג קפיטל, ולאחר מכן בהובלה של אחד המוצרים בסטאטרפ בתחום של identity security.
עובדי Apex (צילום: בן חכים)
השניים זכו במהלך שירותם הצבאי במספר פרסים על עשייתם למען ביטחון מדינת ישראל, בתוך כך בפרס בטחון ישראל היוקרתי עבור פרויקט חוצה יחידות אותו הובילו בצוותא במשך שנים. תומר ומתן בוגרי תארים ראשונים באוניברסיטאות המובילות בארץ ובעלי תארים מתקדמים מ-Stanford ו-Harvard. אייפקס הוקמה לפני כעשרה חודשים, מעסיקה כיום כ-20 עובדים במשרדים בישראל, ומתכננת להגדיל את מספר העובדים לכ-30 עד סוף שנת 2024.
שנת 2023 הייתה שנת המפנה בתחום הבינה המלאכותית עם השקת ChatGPT בסוף 2022, הציבור הרחב התנסה בטכנולוגיה ובזמן קצר הוא הפך לכלי עזר שימושי במשימות יום-יומיות. לראייה, כ-80% מחברות Fortune 500 כבר מעסיקות עובדים המשתמשים ב-ChatGPT לצורכי עבודה.
אלא שבתצורתן הנוכחית, אפליקציות מבוססות AI אינן מותאמות לאימוץ על ידי לקוחות Enterprise בשל שורה של סיכונים כדוגמת דליפת מידע פרטי, מידע עסקי ומידע של לקוחות, הכנסת מידע כוזב וזדוני אל הארגון, עבירות פרטיות וזכויות יוצרים ומתקפות סייבר ייחודיות לעולמות הAI.
יחד עם זאת, ארגונים שיאמצו לחיקם את כלי ה-AI השונים יהפכו לטובים יותר ויוכלו להמשיך לצמוח ולהתחרות בשוק, ואילו ארגונים שלא ייצברו פער לעומת המתחרים שלהם ולאורך זמן ייכשלו ביכולתם להיות מובילים בתחומם. על כן חברת APEX קמה מתוך חזון שע״י הוספת שכבות הגנת סייבר לאפליקציות AI ומודולי שפה גדולים (LLM) אימוץ הטכנולוגיות הללו יגבר וע״י כך ארגונים יהפכו בו זמנית לטובים יותר ומאובטחים יותר גם יחד.
במסגרת תהליך הקמת החברה, נפגשו המייסדים עם עשרות ארגונים במטרה לדייק את הבעיה והצורך אליה Apex נותנת מענה, והם נדהמו לגלות שארגונים נרתעים מאימוץ טכנולוגיות AI מתקדמות כדוגמת מודלי LLM ואפליקציות מבוססות LLM, ואף חוסמים את השימוש בהן מחשש לפגיעה ודליפה של מידע. 
Apex הבינו שהגנה על תשתיות הבינה המלאכותית ועל אופן השימוש בבינה מלאכותית בארגון הם חסם ולמעשה מהווים נדבך משמעותי בדרך לאימוץ מהפכת ה-AI ע״י ארגונים. החברה מספקת פלטפורמת אבטחה שדרכה הלקוח יכול לקבל ראייה רחבה על המתרחש בתחום ה-AI בארגון שלו, לקבוע את אופני השימוש ולאכוף פוליסות שימוש על פי תכנית האבטחה שלו, לאתר פעולות חשודות על ידי משתמשים, לזהות מתקפות AI, לחקור לזהות ולהגיב לבעיות בזמן אמת.
הפלטפורמה פועלת בעזרת צ'אט מאובטח שמחובר לכלל האפליקציות ושירותי ה-AI בהם אנשי הארגון משתמשים, כמו גם האפליקציות אותן הארגון מפתח בעצמו וכוללות שימוש בAI. הפתרון של Apex מותאם למגוון שימושים ארגוניים, ובין לקוחותיה ניתן למנות חברות Enterprise מכלל הורטיקלים וביניהם חברות Fortune 500.
מתן דרמן, מנכ"ל Apex: "אייפקס הוקמה במטרה לאפשר אימוץ מהיר ובטוח של טכנולוגיות AI בארגונים, במהלך הקמת החברה קיימנו שיחות והתייעצויות עם עשרות מנהלים בארגונים שונים במטרה לדייק את הצרכים שלהם, גילינו הרתעות מאימוץ בינה מלאכותית בשל חשש מקשת הסיכונים של השימוש בAI. אייפקס ממלאת תפקיד מפתח בסיוע לארגונים לאבטח מודלים ויישומים של בינה מלאכותית ולאפשר להם למנף בבטחה את הכוח של בינה מלאכותית".
בוגומיל בלקנסקי, שותף ב-Sequoia Capital: ״עם ההתפתחות המאסיבית של Gen AI, אנו עדים לאיומי האבטחה החדשים ואפשרויות התקיפה החדשות הנלווים לצמיחה של טכנולוגיות חדשות. Gen AI מגדיל את הפרודוקטיביות, ומאפשר יצירת שווקים חדשים. יחד עם זאת, נתונים רגישים יכולים לדלוף מהארגון".
"לפיכך", הוסיף בלקנסקי: "ארגונים מבינים שאימוץ ושילוב של שירותי AI בארגונים וחברות, חייב להגיע יחד עם בניית תשתית מאובטחת לשימוש בהם. אנו גאים לשתף פעולה עם מתן ותומר, ואנחנו נרגשים לראות את Apex Security מתפתחת במהירות כמובילה באבטחת בינה מלאכותית".
שרדול שאה, שותף ב-Index Ventures, הוסיף: "כל גל של טכנולוגיה חדשה, מביא איתו התרגשות וציפייה אך יחד עם זאת איומי אבטחה מרובים הדורשים גישה חדשה. חברות אשר מאמצות מודלים שפה גדולים וכלי AI, חושפות את עצמן לסיכונים חדשים הכוללים דליפת נתונים, פגיעה בפרטיות, הפרות קניין רוחני או התקפות AI ייעודיות".
לסיום סיפר: "Apex מתמודדת בדיוק עם בעיה זו, אחת מבעיות אבטחת הסייבר המשמעותיות שעומדות בפני תעשיית הטכנולוגיה של ימינו באמצעות פלטפורמה חדשנית המפחיתה באופן אקטיבי סיכוני AI בקנה מידה גדול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה