השוק

מהפכה בשופרסל: התפטרות בכיר והכנות לשינויים גדולים נוספים

הבכיר הראשון שנפל קורבן לשינויים הוא ניצן גולדברג, המשנה למנכ"ל ובעל התפקיד החשוב של סמנכ"ל השיווק והסחר. גולדברג, שמונה לתפקידו רק לפני כשנה, פרש היום מהרשת, כחודשיים בלבד לאחר שהאחים אמיר הפכו לבעלי השליטה
מערכת ice |  5
שלומי ויוסי אמיר (צילום יחצ, vecteezy, unsplash)
רוחות שינוי חזקות נושבות ברשת שופרסל לאחר הרכישה השנויה מעט במחלוקת של האחים אמיר לכאורה, לפחות על פי רשות ניירות ערך. בימים האחרונים חשפה רשת הסופרמרקטים הגדולה בארץ שינויי הנהלה דרמטיים, שעשויים להיות רק סנונית למערבולת הגדולה הצפויה שם.  
על פי פרסום בכלכליסט, הבכיר הראשון שנפל קורבן לשינויים הוא ניצן גולדברג, המשנה למנכ"ל ובעל התפקיד החשוב של סמנכ"ל השיווק והסחר. גולדברג, שמונה לתפקידו רק לפני כשנה, פרש היום מהרשת, כחודשיים בלבד לאחר שהאחים אמיר הפכו לבעלי השליטה. 
 
בהודעת הפרישה שפרסם, טען גולדברג כי החליט לעזוב לאחר שהבין שכוונותיו להתמנות למנכ"ל בעתיד מוטלות בספק. "הגעתי לשופרסל בכוונה להתמנות למנכ"ל בבוא היום," הוא אמר, "אך עם שינויי הבעלות הבנתי שעליי לסיים את דרכי".  עם זאת, הוא הדגיש שהוא "מוקיר ומכבד את האחים אמיר".
התפטרותו של גולדברג מהווה את הפרולוג בלבד למהלכי ארגון ענק הצפויים בשופרסל. לפי הדיווחים, האחים אמיר צפויים להוציא מתחת ידם יד רמה עלמעסיקים ועובדים כאחד, במטרה לייעל את הרשת ולהתאימה לחזונם העסקי.
התוכנית המפורטת טרם נחשפה, אך הדלפות מצביעות על כוונה לפטר יותר ממאה עובדים במטה הרשת, כחלק מתוכנית התייעלות מקיפה. במקביל, הנהלת שופרסל עתידה לעבור טלטלה עמוקה, כאשר בכירים ישנים יפנו את מקומם לאנשי אמון של האחים אמיר.
השינוי הקרוב הבא על הפרק הוא מינוי יושב ראש דירקטוריון חדש, לאחר שמשרד הבריאות דחה את המינוי המוצע של פרופסור יצחק שפירא.  בנוסף, הדיווחים מצביעים על כוונה למנות את אלה ברין, לשעבר מנהלת הסחר בפרשמרקט, לתפקידו המתפנה של גולדברג.
אין ספק כי מהלכי הנהלת אמיר נתפסים באופן שלילי על ידי חלק מהעובדים הוותיקים ברשת, שחוששים לגורלם תחת המשטר החדש. גורמים בכירים מתלוננים על חוסר שקיפות ויחס מזלזל מצד האחים ואנשיהם.
עם זאת, מחנה אמיר בוודאי יטען כי כל המהלכים מונעים משיקולים עסקיים צרופים ומטרתם להפוך את שופרסל לחברה יעילה, רזה וחדשנית יותר, שתוכל להתחרות טוב יותר ברשתות המתחרות בה. רק הזמן יוכיח מי צודק במאבק זה שנראה בשלב זה כבלתי נמנע.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מעריך ומוקיר.. בטח.. את 2 הקרחים תאבי הבצע הללו. (ל"ת)
    מרקו 05/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    פיטורים
    נתן 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזצן לעשות סדר גם במנהלי סניפים אשר מיתעמרים בעובדים מנהלים אשר תפסו תחת במיוחד בסניף קריית שמונה
    סגור
  • 3.
    שופרסל שינוי
    זושה 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האמת שהגחע הזמן לשינוי רציני ברשת אם זו באמת הכוונה.שנים הייתי קונה ברשת ולפני כמה שנים טובות הפסקתי,זה כבר לא שופרסל של פעם לעיתים רחוקות הגעתי וגם אז לא נהניתי מחווית קניה,אין מה להשוות את הסופרים בארץ לסופרים באירופה ןאר"ב את זה עוד לא למדו במדינה המאכזבת הזאת..אני ילידת הארץ ותיקה...
    סגור
  • 2.
    לא צריך
    YYY 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהפכה גדולה צעדים קטנים יכולים להחזיר את הלקוחות קודם להעיף את כל השמן זית מטורקיה ולהביא שמן זית ישראלי כמו שהייה פעם זה נכון גם למוצרים אחרים .
    סגור
  • 1.
    פחות מנהלים במכולת יותר טוב.
    לבדני 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל יום אנו שומעים על פיוטרי מנהל נוסף. בטח שהמכולת תפסיד כשיש יותר מנהלים מקונים.
    סגור