השוק

מנכ"ל ג'יי. פי מורגן מזהיר: אלו הגורמים שמאיימים על כלכלת העולם

ג'יימי דיימון טען כי נכון לימים אלו, "מדדים כלכליים רבים ממשיכים להיות חיוביים", אך הוסיף והסביר כי בעקבות שינויים גיאו-פוליטיים רבים בעולם, כדוגמת המלחמה במזרח התיכון, המצב עשוי "להתערער"
מערכת ice | 
ג'יי.פי. מורגן (צילום flickr/ Gideon Benari)
ג'יימי דיימון, מנכל ג'יי. פי מורגן, אמר בסוף השבוע כי קיימים כמה גורמים בעולם אשר עשויים להשפיע לרעה על התחזית הכלכלית החיובית של העולם, כפי שדווח באתר CNBC. "במבט קדימה, אנחנו עדיין בכוננות כלפי מספר תחומים של חוסר ודאות", אמר. חשוב לציין שאמירתו מגיעה ברקע המתיחות הביטחונית במזרח התיכון.
דיימון, אשר עומד בראש הבנק הגדול בארה"ב, אמר כי לדעתו "מדדים כלכליים רבים ממשיכים להיות חיוביים", אך ציין כי קיימת אווירה עולמית אשר עשויה לערער זאת. בדבריו הדגיש את ה"מלחמות הנוראיות והאלימות" אשר עשויות לגרום לעליית האינפלציה, כשאין ספק שהכוונה היא בין היתר, למלחמה שמתנהלת בין ישראל לחמאס. כמו כן, גם המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ותהליכים גיאו-פוליטיים נוספים בעולם עשויים להיות גורם מרכזי-מעכב.
בנוסף, ציין כי הבנק הפדרלי המרכזי מנסה לצמצם את הנכסים שהוא מחזיק, והסביר כי הבנק המרכזי אינו משקיע מחדש בכל חודש הכנסות של 95 מיליארד דולר מאג"ח, מה שגרם לצמצום של לא פחות מ-1.5 טריליון דולר בהחזקות הבנק, ובכך הוא מנסה לצמצם את שיעור האינפלציה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה