השוק

בנק לאומי מתקפל: יגדיל את הבונוס לעובדים לאחר התערבות הוועד

אחרי המחאה בקרב עובדי הבנק ולאחר איתות למלחמה מטעם הוועד, החליט חנן פרידמן לתקן את הבונוס שישולם לעובדים כך שכל עובד יקבל סכום גדול יותר מכפי שקובע ההסכם הקיבוצי - כל הפרטים
ניצן כהן |  2
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי (צילום Magma Images, אורן דאי, shutterstock)
אחרי הביקורת של עובדי בנק לאומי בעקבות כתבה שפורסמה ב-ice לפיה הבונוס שהובטח להם נשחק עד כדי 0.6% משכורות בונוס בשל הרווחים של 2023. מנכ"ל הבנק, חנן פרידמן, הוציא מכתב לעובדים שבו הוא חוזר בו מהחלטתו בעניין הבונוס.
כזכור לאחר פרסום הדוחות התגלה לעובדים כי הם לא זכאים לבונוס בגלל ההשקעה שלא צלחה בנשיונל ואלי בנק. העובדים טענו שתשואה על ההון נשחקה בגלל השקעה לא טובה של חנן פרידמן ולמעשה הם עשו את העבודה ולכן הבנק צריך לספוג את הפגיעה בתשואה על ההון. אם כן, לפי ההסכם הקיבוצי הרי שהעובדים היו אמורים לקבל בונוס של 0.6% משכורות אולם פרידמן החליט כרגע להגדיל את הבונוס ל-1.7% לאחר שהוועד אותת כי פניו למלחמה.
 
בשונה מהעבר כל עובד יקבל מענק של 2,000 שקל ובשונה משנים קודמות שהמענק היה דיפרנציאלי והיו עובדים שלא קיבלו בונוס כלל. בחינת הסוגיה וחלוקת הכסף תהיה בימים הקרובים כך שלפי מכתב של חנן פרידמן כך שהתשלום יתחיל בחודש הבא.
לדברי פרדימן במכתב לעובדים: "אני מודע למאמץ המיוחד, למחוייבות העמוקה ולאכפתיות הגדולה שהפגנתם בשנה החולפת - בייחוד על רקע המלחמה הממושכת שממשיכה לתת את אותותיה גם היום ואני מלא הערכה והוקרה על פעולתכם. לכן, בתיאום עם ארגון העובדים המלצתי לדירקטוריון הבנק להגדיל את גובה המענק השנתי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חנן פרידמן
    נאור 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האדם הזה הוא המנכ״ל הכי גרוע אי פעם בתולדות בנק לאומי,הוא מצהיר על עסקאות גדולות ורווחים,אבל הוא שכח ואינו מפנים שהמשאב הכי חשוב הם עובדי הבנק ואותם הוא מדכא,מתנהג אליהם כמו לעבדים וגורם לאי שביעות רצון ותסכול-הגיע הזמן שהועד יקח המושכות לידיים וידאג לעובדים כפי שנדרש מהם.
    סגור
  • 1.
    בנק לאומ
    אבי 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להגדיל בונסים הם יןדעים אבל לתת רבית סבירה על פיקדונות היד רועדת להם בושה וחרפה.
    סגור